SylabUZ

Generate PDF for this page

Medical Care and Therapeutic Education in Respiratory Failure - course description

General information
Course name Medical Care and Therapeutic Education in Respiratory Failure
Course ID 12.6-WL-PIELD-NO
Faculty Faculty of Medicine and Health Sciences
Field of study Nursing
Education profile practical
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree in nursing
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 1
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Iwona Bonikowska
  • dr n. med. Bartosz Kudliński
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 10 0,67 10 0,67 Credit with grade
Class 10 0,67 10 0,67 Credit with grade

Aim of the course

Student po zrealizowaniu treści programowych przedmiotu będzie przygotowany do podjęcia opieki i edukacji terapeutycznej nad chorymi w niewydolności oddechowej.

Prerequisites

Wiedza, umiejętności i kompetencje z zakresu anatomii, fizjologii, chorób wewnętrznych i pielęgniarstwa internistycznego.

Scope

Wykład/ćwiczenia:

  1. Niewydolność oddechowa z stanach zapalnych płuc.
  2. Ostra i przewlekła niewydolność oddechowa.
  3. Przewlekła obturacyjna choroba płuc.
  4. Alergia i astma oskrzelowa.
  5. Serce płucne.
  6. Zatorowość płucna.
  7. Edukacja jako istotny element terapii w niewydolności oddechowej.

Teaching methods

Wykład informacyjny, analiza dokumentów, metoda poglądowa, dyskusja problemowa, ćwiczenia praktyczne w Centrum Symulacji Medycznej, zajęcia w grupach.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykład i ćwiczenia: warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen ze wszystkich zajęć, przewidzianych do realizacji w ramach programu. Ocenie podlegają: kolokwia sprawdzające wiedzę przed lub po każdym bloku tematycznym – ocena pozytywna powyżej 60% uzyskanych punktów, test praktycznych umiejętności, wykonanie zadania indywidualnego i obserwacja bezpośredniej pracy z pacjentem. W przypadkach nieobecności, Student powinien uzupełnić braki w terminie uzgodnionym z prowadzącym zajęcia.

Ocena końcowa: to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25 stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.

94-100% = 5,0, 85-93% = 4,5, 76-84% = 4,0, 68-75% = 3,5, 60-67% = 3,0, 0-59% = 2,0.

Regulacje dotyczące warunków zaliczenia odpowiadają warunkom zaliczania bezpośredniego, z zastrzeżeniem możliwości wprowadzenia zmian w przypadku konieczności przejścia na zaliczanie zdalne w czasie regulaminowym, przed rozpoczęciem sesji.
Pozostałe nie wymienione regulacje określa Regulamin Studiów na Uniwersytecie Zielonogórskim https://www.uz.zgora.pl/index.php?regulamin-studiow

Recommended reading

1. Płusa T. Choroby układu oddechowego. Wyd. Termedia Poznań 2014

2.  Antczak A. POChP w przypadkach klinicznych. PZWL  Warszawa 2018

Further reading

1. Talarska D. Zozulińska–Ziółkiewicz D. Pielęgniarstwo internistyczne. PZWL Warszawa  2017.

2.   Czasopisma dostępne w Bibliotece Uniwersyteckiej UZ, cyfrowe bazy danych – nauki medyczne i nauki o zdrowiu; http://www.bu.uz.zgora.pl/

 

Notes


Modified by dr n. med. Joanna Hoffmann-Aulich (last modification: 11-08-2022 12:14)