SylabUZ
Course name | Sign language - elective course |
Course ID | 14.9-WL-PielP-JMIG |
Faculty | Faculty of Medicine and Health Sciences |
Field of study | Nursing |
Education profile | practical |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree in nursing |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 1 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 15 | 1 | - | - | Credit with grade |
Samokształcenie | 15 | 1 | - | - | Credit |
Przedstawienie problemu wykorzystywania kodów manualnych w kształceniu i wychowaniu dzieci głuchych oraz zapoznanie z genezą j. migowego. Nauka alfabetu daktylograficznego, liczebników głównych oraz znaków ideograficznych dotyczących pierwszej pomocy medycznej.
Sprawność manualna obu rąk.
1. Zapoznanie z alfabetem daktylograficznym – ćwiczenia praktyczne.
2. Znaki pojęć liczbowych.
3. Znaki i zasady uzupełniające daktylografię – znaki wyrazów jednoliterowych, znaki działań arytmetycznych, znaki niektórych mian, znaki interpunkcyjne, zasady przekazywania skrótów, zasady przekazywania wielkich liter.
4. Znaki ideograficzne – rodzina, dom, szkoła, czas, przestrzeń, barwy, zbieranie informacji o pacjencie, postępowanie diagnostyczne, podstawowe zabiegi pielęgnacyjne, zawiadamianie rodziny, wzywanie pomocy, u lekarza, w szpitalu, pogotowie ratunkowe.
Warsztaty, wykład, metody aktywizujące.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Ćwiczenia - warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen ze wszystkich zajęć, przewidzianych do realizacji w ramach programu. Ocenie podlegają: kolokwia sprawdzające wiedzę oraz wypowiedzi ustne, test praktycznych umiejętności. W przypadkach nieobecności, Student powinien uzupełnić braki w terminie uzgodnionym z prowadzącym zajęcia.
Samokształcenie - praca pisemna na temat zagadnienia z zakresu omawianej problematyki.
Ocena końcowa to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25 stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,
Regulacje dotyczące warunków zaliczenia odpowiadają warunkom zaliczania bezpośredniego, z zastrzeżeniem możliwości wprowadzenia zmian w przypadku konieczności przejścia na zaliczanie zdalne w czasie regulaminowym, przed rozpoczęciem sesji.
Pozostałe nie wymienione regulacje określa Regulamin Studiów na Uniwersytecie Zielonogórskim https://www.uz.zgora.pl/index.php?regulamin-studiow
1. Szczepankowski B., Podstawy języka migowego. Warszawa 1994.
2. Pietrzak W., Język migowy dla pedagogów. Warszawa 1992.
3. Prałat – Pyrzewicz I, Bajewska J., Język migowy w szkole i internacie. WSIP Warszawa 1994.
4. Hendzel L. K., Słownik polskiego języka migowego. CEM Olsztyn 1992.
5. Szczepankowski B., Język migowy. Pierwsza pomoc medyczna. Warszawa 1996.
1. Szczepankowski B., Język migowy w terapii. WSP Łódź 2008.
Modified by dr n. med. Joanna Hoffmann-Aulich (last modification: 21-07-2022 08:13)