SylabUZ

Generate PDF for this page

Proseminar - course description

General information
Course name Proseminar
Course ID 12.9-WL-Piel-SDypl
Faculty Faculty of Medicine and Health Sciences
Field of study Nursing
Education profile practical
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree in nursing
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 5
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Jolanta Chmielowiec
  • dr hab. n. med. Krzysztof Chmielowiec, prof. UZ
  • dr n. med. Joanna Hoffmann-Aulich
  • dr Justyna Jasik-Pyzdrowska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Seminar 15 1 - - Credit

Aim of the course

Celem przedmiotu jest napisanie pracy dyplomowej na podstawie studium indywidualnego przypadku po wcześniejszej analizie przypadku pacjenta z wybranym schorzeniem w warunkach przebywania chorego, niepełnosprawnego lub zagrożonego chorobą.

Prerequisites

Szeroko pojęta wiedza specjalistyczna, którą student nabył w czasie dotychczasowej nauki na kierunku Pielęgniarstwo.

Scope

Zasady przygotowania pracy dyplomowej z wykorzystaniem struktury pracy opartej na metodzie studium indywidualnego przypadku case study w pielęgniarstwie.

Zakres tematyczny uzależniony od wyboru tematu pracy dyplomowej;

  1. Omówienie budowy pracy dyplomowej, zwrócenie uwagi na zasady edytorskie i językowe ;
  2. Gromadzenie literatury do wybranego tematu;
  3. Wybór i uzasadnienie tematu;
  4. Ustalenie celu pracy;
  5. Zdefiniowanie problemów badawczych.

Teaching methods

Praca z książką, praca z dokumentem źródłowym, metoda przypadków, analiza publikowanych badań.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunkiem zaliczenia jest wybór tematu pracy dyplomowej, sformułowanie planu pracy oraz celów i problemów badawczych. Student ma obowiązek uczestniczyć w seminariach w terminach wyznaczonych przez promotora. Aktywnie pracuje nad kolejnymi rozdziałami w oparciu o plan. Promotor wyznacza zakres pracy do zaliczenia w semestrze zimowym. Jeden lub dwa rozdziały pracy w zależności od zaakceptowanego planu przez promotora.

Regulacje dotyczące warunków zaliczenia odpowiadają warunkom zaliczania bezpośredniego, z zastrzeżeniem możliwości wprowadzenia zmian w przypadku konieczności przejścia na zaliczanie zdalne w czasie regulaminowym, przed rozpoczęciem sesji.
Pozostałe nie wymienione regulacje określa Regulamin Studiów na Uniwersytecie Zielonogórskim https://www.uz.zgora.pl/index.php?regulamin-studiow

Recommended reading

  1. Lenartowicz H. Kózka M. Metodologia Badań w Pielęgniarstwie Podręcznik dla Studiów Medycznych PZWL. Warszawa 2010.
  2. Lesińska-Sawicka M. Metoda case study w pielęgniarstwie, Borgis Warszawa 2009
  3. Babie E., Badania społeczne w praktyce, PWN Warszawa 2005.

Further reading

Literatura indywidualnie dobrana do tematu pracy.

 

  1. Bauman T., Pilch T. , Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 2004.
  2. Brzeziński J., Metodologia badań psychologicznych, Warszawa 2003.
  3. Zaczyński W., Praca badawcza nauczyciela, Warszawa 2000.

Notes


Modified by dr n. med. Joanna Hoffmann-Aulich (last modification: 26-09-2022 12:06)