SylabUZ

Generate PDF for this page

MARKETING - course description

General information
Course name MARKETING
Course ID 04.7-WZ-LogP-M
Faculty Faculty of Economics and Management
Field of study Logistics
Education profile practical
Level of studies First-cycle studies leading to Engineer's degree
Beginning semester winter term 2023/2024
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 3
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr inż. Mariola Michałowska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Credit with grade
Project 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Nabycie niezbędnej wiedzy dotyczącej marketingu jako narzędzia przedsiębiorcy. Rozumienie istoty i znaczenia marketingu we współczesnym świecie. Kształtowanie umiejętności posługiwania się terminologią stosowaną w marketingu, rozróżniania orientacji marketingowych, identyfikowania czynników wpływających na wybór produktów przez konsumentów, opracowania strategii marketingowej dla danego przedsiębiorstwa. Nabycie umiejętności obserwacji i interpretacji zjawisk oraz procesów społecznych zachodzących  w przedsiębiorstwie i jego otoczeniu.

Prerequisites

-

Scope

Wykład: istota i znaczenie marketingu we współczesnym świecie, najważniejsze etapy i kierunki rozwoju działań marketingowych, orientacje przedsiębiorstwa na rynek, proces podejmowania decyzji i jego rola w działaniach marketingowych przedsiębiorstwa, nowoczesny system informacji marketingowej, analiza zachowań konsumenta na rynku - specyfika nabywców indywidualnych i instytucjonalnych, segmentacja rynku, cykl życia produktu, instrumenty marketingu mix, marketing zakupów, kształtowanie relacji z dostawcami, ocena i klasyfikacja dostawców, formy relacji z dostawcami, fazy współpracy między dostawcą i odbiorcą, marketingowe zarządzanie przedsiębiorstwem, procedura tworzenia strategii marketingowej, metody analizy stosowane w procedurze budowy strategii marketingowej, zasady budowy planu marketingowego, podstawy prawne działalności marketingowej.

Projekt: rozróżnianie orientacji przedsiębiorstwa na rynek, definiowanie ról w procesie zakupu, analizowanie procesu zakupu konsumenta, dokonanie podziału rynku na segmenty według odpowiednio dobranych kryteriów, sporządzenie opisu otoczenia wybranego przedsiębiorstwa oraz dokonania analizy silnych i słabych stron oraz szans i zagrożeń wybranego przedsiębiorstwa, opracowanie strategii marketingowej dla danego przedsiębiorstwa.

Teaching methods

Wykład: wykład konwencjonalny, dyskusja, pokaz.

Projekt: klasyczna metoda problemowa, dyskusja, praca w grupach projektowych, praca z dokumentem źródłowym.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykład: zaliczenie pisemne, które będzie obejmować materiał z wykładów. Zaliczenie będzie w formie opisowej oraz pytań otwartych problemowych. Warunkiem otrzymania zaliczenia jest uzyskanie min. 51%. Termin zaliczenia: zgodnie z harmonogramem studiów.

Oceny (punktacja):

51%- 60% - dostateczny (3.0)

61%-70% -  dostateczny plus (3.5)

71%-80% - dobry (4.0)

81%-85% - dobry plus (4.5)

86%-100% - bardzo bobry (5.0)

Oceny (punktacja) z projektu:

51%- 60% - dostateczny (3.0)

61%-70% -  dostateczny plus (3.5)

71%-80% - dobry (4.0)

81%-85% - dobry plus (4.5)

86%-100% - bardzo bobry (5.0)

Weryfikacja efektów kształcenia (K_W08, K_W09, K_U03, K_U05, K_K02)  na zaliczeniu z wykładu i w trakcie przygotowywania projektu (K_W08, K_W09, K_U03, K_U05, K_K02) , a także pod koniec każdego wykładu i zajęć realizowanych w formie projektu poprzez dyskusję oraz w trakcie zaplanowanych konsultacji.

Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z: wykładu (50%) i projektu (50%). Warunkiem zaliczenia przedmiotu są pozytywne oceny z projektu i wykładu.

Recommended reading

  1. Armstrong G., Kotler P., Marketing: wprowadzenie, Oficyna Wolters Kluwer business, Warszawa 2012.Golik-Górecka G., Marketing business to business, DIFIN, Warszawa 2004.
  2. McDonald M., Marketing plans: how to prepare them : how to use them, Butterworth-Heinemann, Oxford 1993.
  3. Gregor B., Kaczorowska-Spychalska D. (red.), Marketing w erze technologii cyfrowych: nowoczesne koncepcje i wyzwania,  PWN, Warszawa 2018.
  4. Jeffery M., Marketing analityczny : 15 wskaźników, które powinien znać każdy marketer, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2015.
  5. Mazurek G., Tkaczyk J. (eds.), The impact of the digital world on management and marketing, Poltext: Kozminski University, Warsaw 2016.
  6. Mruk H., Pilarczyk B., Szulce H., Marketing: uwarunkowania i instrumenty, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań 2005.
  7. Pazio N. M., Marketing: teoria pragmatyczna: podręcznik akademicki, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2013.
  8. Waniowski P., Sobotkiewicz D., Daszkiewicz M., Marketing: teoria i przykłady, Wydawnictwo Placet, Warszawa 2011.

Further reading

  1. Jaworowicz P., Jaworowicz M., Event marketing w zintegrowanej komunikacji marketingowej, Difin, Warszawa 2016.     
  2. Ritchie Ch., Marketing, MT Biznes, Warszawa 2012.
  3. Rudawska E., Lojalność klientów, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2005.
  4. Sanak-Kosmowska K., Rola serwisów społecznościowych w komunikacji marketingowej marki, Wydawnictwa Drugie, Warszawa 2018.
  5. Sutherland J., Canwell D., Klucz do marketingu: najważniejsze teorie, pojęcia, postaci, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.
  6. Szczepański J. Strategiczny brand marketing : praktyczny przewodnik skutecznego marketingu dla menedżerów i nie tylko,  Wydawnictwo Helion, Gliwice 2015.
  7. Świerczyńska-Kaczor U., e-Marketing przedsiębiorstwa w społeczności wirtualnej, Difin, Warszawa 2012.

Notes

-


Modified by dr inż. Mariola Michałowska (last modification: 27-05-2023 19:46)