SylabUZ

Generate PDF for this page

MARKETING MANAGEMENT AND PLANNING - course description

General information
Course name MARKETING MANAGEMENT AND PLANNING
Course ID 04.0-WZ-ZarzP-ZPM
Faculty Faculty of Economics and Management
Field of study Management
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2023/2024
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 4
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Janusz Śnihur
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Credit with grade
Class 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Przedstawienie współczesnej wiedzy z zakresu zarządzania i planowania marketingowego. Kształtowanie umiejętności posługiwania się terminologią stosowaną w zarządzaniu i planowaniu marketingowym, sporządzenia planu marketingowego dla wybranego przedsiębiorstwa, podejmowania  decyzji w zakresie produktu, ceny, dystrybucji i promocji, rozróżniania strategicznego i operacyjnego planowania marketingowego.

Prerequisites

Zaliczony przedmiot podstawy marketingu na pierwszym semestrze studiów.

Scope

Wykład: Istota, funkcje i proces zarządzania marketingowego i jego organizacja. Misja rynkowa i rynek przedsiębiorstwa. Związki i zależności między misją, celami oraz strategią przedsiębiorstwa. Problemy teoretyczne zarządzania marketingiem. Informacje jako narzędzie marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem. Analiza sytuacji marketingowej przedsiębiorstwa: analiza nabywców, konkurencji, marketingu mix w przedsiębiorstwie. Zarządzanie produktem, ceną, dystrybucją i komunikacją marketingową. Uwarunkowania i etapy budowania strategii marketingowej przedsiębiorstwa. Czynniki wpływające na wybór strategii marketingowych. Miejsce strategii marketingowych w strukturze strategii przedsiębiorstwa. Strategie marketingowe przedsiębiorstwa w procesie walki z kryzysem. Podstawowe założenia planu marketingowego. Strategiczna i operacyjne kontrola marketingu.

Ćwiczenia: Sporządzenie opisu otoczenia wybranego przedsiębiorstwa. Przeprowadzanie analizy silnych i słabych stron oraz szans i zagrożeń dla wybranego przedsiębiorstwa. Zaproponowanie podziału rynku na segmenty według odpowiednich kryteriów oraz dokonanie analizy i oceny atrakcyjności segmentu rynku. Decyzje marketingowe dotyczące produktu, ceny, dystrybucji i komunikacji marketingowej. Opracowanie budżetu marketingowego oraz harmonogramu i podziału zadań marketingowych. Wskazanie kontroli sposobów wykonania planu.

Teaching methods

Wykład: wykład konwencjonalny i problemowy, pokaz.

Ćwiczenia: dyskusje grupowe, burza mózgów, prace indywidualne, prace grupowe, studia przypadków, metoda projektu, klasyczna metoda problemowa, praca z literaturą przedmiotu.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykład: test zaliczeniowy (K_W01, K_W09) . Zaliczenie przedmiotu w formie testu sprawdzającego umiejętności praktyczne z zakresu zarządzania i planowania marketingowego. Test zaliczeniowy będzie w formie testu zawierającego pytania otwarte lub/i zamknięte. Warunkiem otrzymania zaliczenia jest uzyskanie min. 51% z testu.

Oceny (punktacja):

51%- 60% - dostateczny (3.0)

61%-70% -  dostateczny plus (3.5)

71%-80% - dobry (4.0)

81%-85% - dobry plus (4.5)

86%-100% - bardzo bobry (5.0)

Ćwiczenia: na ocenę składać się będą oceny z: projektu dotyczącego sporządzenia planu marketingowego dla wybranego przedsiębiorstwa (K_U02, K_K05, K_U07) oraz zadań do samodzielnego i grupowego rozwiązania (K_K04, K_K05). Projekt powinien zawierać: streszczenie w którym zostaną ukazane podstawowe założenia planu marketingowego, analizę sytuacji bieżącej, analizę możliwości rynkowych, celów, strategii i programów marketingowych, budżet marketingowy oraz harmonogram i podział zadań marketingowych, a także wskazanie kontroli sposobów wykonania założonego planu.

Termin zaliczenia ćwiczeń: zgodnie z harmonogramem studiów w semestrze letnim. Termin ostatecznego oddania projektu dotyczącego opracowania planu marketingowego dla wybranego przedsiębiorstwa upływa na przedostatnich zajęciach dydaktycznych w semestrze letnim.

Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z ćwiczeń (50%) i z egzaminu (50%). Warunkiem zaliczenia przedmiotu są pozytywne oceny z ćwiczeń oraz testu.

Recommended reading

  1. Barska A. (red.), Reklama wczoraj i dziś, Difin SA, Warszawa 2016.
  2. Frąckiewicz E., Karwowski J., Karwowski M., Rudawska E., Zarządzanie marketingowe, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2004.
  3. Kall J., Kłeczek R., Sagan A., Zarządzanie marką, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006. 
  4. Knecht Z., Zarządzanie marketingiem, C.H. Beck, Warszawa 2014.
  5. Lambin J.J., Strategiczne zarządzanie marketingowe, PWN, Warszawa 2001.
  6. Mruk H., Rutkowski I. P., Strategia produktu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2001.
  7. Westwood J., Jak napisać plan marketingowy, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2005.

Further reading

  1. Bronakowski H., Hościłowicz E., Wielska U., Zarządzanie marketingowe we współczesnym handlu i usługach, Wyższa Szkoła Finansów i zarządzania w Białymstoku, Białystok 2007.
  2. Rutkowski I. P., Rozwój nowego produktu. Metody i uwarunkowania, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2007.

Notes


Modified by dr Paweł Szudra (last modification: 16-05-2023 13:25)