SylabUZ
Course name | Scientific Research in Nursing |
Course ID | 12.9-WL-PIELD-BADN |
Faculty | Faculty of Medicine and Health Sciences |
Field of study | Nursing |
Education profile | practical |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree in nursing |
Beginning semester | winter term 2023/2024 |
Semester | 1 |
ECTS credits to win | 4 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 25 | 1,67 | 25 | 1,67 | Credit with grade |
Class | 20 | 1,33 | 20 | 1,33 | Credit with grade |
Celem kształcenia jest dostarczenie wiedzy umożliwiającej planowanie oraz realizację badań naukowych. W trakcie zajęć studenci powinni zdobyć umiejętności potrzebne do napisania pracy magisterskiej, poznać podstawy pracy badawczej, posiąść umiejętność konstruowania narzędzi badawczych, poznać sposoby zbierania informacji –opanować umiejętność opracowania i udostępniania wyników swoich badań, napisać pracę magisterską. Treści tego przedmiotu mają też rozwijać badawcze zainteresowania studentów oraz przygotowywać ich do pracy w zespołach badawczych współpracy z przedstawicielami innych dyscyplin
Znajomość zagadnień z nauk społecznych; nauk w zakresie podstaw opieki pielęgniarskiej, w tym: podstawy pielęgniarstwa, promocji zdrowia, podstawowej opieki zdrowotnej.
Wykład:
Seminarium:
Wykład i analiza dokumentów, obserwacja, metoda poglądowa, dyskusja problemowa, ćwiczenia praktyczne, zajęcia w grupach.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykład: zaliczenie z oceną w formie pisemnej (test jednokrotnego lub wielokrotnego wyboru), warunkiem zdania testu jest uzyskanie 60% punktów możliwych do zdobycia.
94-100% = 5,0, 85-93% = 4,5, 76-84% = 4,0, 68-75% = 3,5, 60-67% = 3,0, 0-59% = 2,0.
Seminaria: warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen ze wszystkich zajęć, przewidzianych do realizacji w ramach programu. Ocenie podlegają: kolokwia sprawdzające wiedzę przed lub po każdym bloku tematycznym – ocena pozytywna powyżej 60% uzyskanych punktów, wykonanie zadania indywidualnego i grupowego. W przypadkach nieobecności, Student powinien uzupełnić braki w terminie uzgodnionym z prowadzącym zajęcia.
Ocena końcowa: to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25 stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.
NIEOBECNOŚCI - dopuszcza się maksymalnie jedną nieobecność usprawiedliwioną odpowiednim dokumentem poświadczającym chorobę (zwolnienie lekarskie) lub wypadek losowy, które Student powinien nadrobić w porozumieniu z prowadzącym zajęcia i z uwzględnieniem możliwości osiągnięcia wszystkich zakładanych efektów uczenia się, nie później jednak niż do dnia zaliczenia. Usprawiedliwienie należy przedstawić prowadzącemu zajęcia w ciągu 5 dni od zaistnienia przyczyny nieobecności. Nieobecności nieusprawiedliwione oznaczają brak możliwości zaliczenia przedmiotu.
Nieobecność studenta podczas sprawdzania wiedzy, która została usprawiedliwiona odpowiednim dokumentem poświadczającym chorobę (zwolnienie lekarskie) lub wypadek losowy w ciągu 3 dni od zdarzenia, upoważnia do wyznaczenia przez Koordynatora przedmiotu terminu zaliczenia, który będzie traktowany jako pierwszy termin dla danego Studenta, przy czym forma zaliczenia/egzaminu może mieć charakter odpowiedzi ustnej lub pisemnej (pytania zamknięte i/lub otwarte).
Student jest zobowiązany do terminowego wypełniania zleconych przez nauczyciela zadań domowych.
Konsultacje: informacja odnośnie terminów konsultacji umieszczona będzie na stronie internetowej i/lub platformie edukacyjnej CM UZ.
Pozostałe warunki określa Regulamin Studiów Uniwersytetu Zielonogórskiego https://www.uz.zgora.pl/index.php?regulamin-studiow
W sprawach nieujętych w regulaminie decyduje koordynator przedmiotu w porozumieniu z Kierownikiem Katedry.
1. Kubinowski D. Jakościowe badania pedagogiczne. Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie- Skłodowskiej Lublin 2011
2. Guzik-Tkacz M. Badania diagnostyczne w pedagogice i psychopedagogice. Wydawnictwo Akademickie Żak Warszawa 2011
3. Nowak S. Metodologia badań społecznych. PWN Warszawa 1985
4. Czasopisma dostępne w Bibliotece Uniwersyteckiej UZ, cyfrowe bazy danych – nauki medyczne i nauki o zdrowiu; http://www.bu.uz.zgora.pl/
Modified by (last modification: 23-08-2023 18:46)