SylabUZ

Generate PDF for this page

MARKET ANALYSIS - course description

General information
Course name MARKET ANALYSIS
Course ID 04.7-WZ-EkoP-AR-W-S14_pNadGenXYHIO
Faculty Faculty of Economics and Management
Field of study Economics
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 1
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. inż. Piotr Kułyk, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Credit with grade
Class 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Rozwijanie kompetencji studentów w zakresie oceniania pracowników oraz kształtowanie umiejętności praktycznych przygotowujących do wykorzystania wiedzy w pracy zawodowej polegającej na przeprowadzeniu kompleksowej analizy rynku i jej wykorzystania na potrzeby działalności gospodarczej.

Prerequisites

Brak

Scope

Wykład: Wprowadzenie do problematyki badań rynkowych – cele, funkcje i charakterystyka badań rynkowych, rodzaje i metody badawcze, przebieg procesu badawczego, standardy porównawcze. Ujęcie rynku i mechanizmu rynkowego – pojęcie i klasyfikacja rynków, czynniki wpływające na rynek, elementy procesu decyzyjnego, niepewność i ryzyko w sytuacjach rynkowych, faza cyklu życia sektora. Analiza struktury podmiotowej rynku: cele, zadania, rodzaje obszarów analizy, zasady, ograniczenia. Podejście czasowe i przestrzenne do problemu pojemności rynków.

Ćwiczenia: Badanie pozycji rynkowej przedsiębiorstwa – analiza udziału w rynku. Analiza grup strategicznych, analiza konkurencji, stopień koncentracji rynku. Ocena chłonności i pojemności rynku, wpływ dochodów i cen na kształtowanie się pojemności rynku. Badanie braków towarowych i popytu niezaspokojonego, analiza popytu kształtującego się. Proces segmentacji rynku. Analiza przestrzennego zróżnicowania rynku, ocena stopnia równomiernego występowania zjawiska w przestrzeni.

Teaching methods

Wykład – wykład konwencjonalny, wykład problemowy

Ćwiczenia - praca w grupach, rozwiązywanie zadań, warsztaty, case study

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykład: zaliczenie z oceną

Ćwiczenia: zaliczenie z oceną

 

Warunki zaliczenia wykładów: pytania otwarte pytania otwarte z progami punktowymi, studenci udzielają odpowiedzi na 4 pytania wybrane przez prowadzącego; progi punktowe dla poszczególnych ocen z kolokwium: 8-7,5 punktów – 5,0; 7 punktów – 4,5; 6,5 – 6,0 punktów – 4,0; 5,5 punktów – 3,5; 5,0 – 4,5 punktów – 3,0 (K_W01, K_U01, K_W09, K_W14).

 

Warunki zaliczenia ćwiczeń: projekt (80%), aktywność na zajęciach (20%) (K_W01, K_W09, K_W14, K_W15, K_U03, K_U06, K_K08).

Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z ćwiczeń (50%) i z wykładów (50%). Warunkiem zaliczenia przedmiotu są pozytywne oceny z ćwiczeń i z wykładu.

Recommended reading

1. Mazurek-Łopacińska K., Badania marketingowe – podstawowe metody i obszary zastosowań, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2006.

2. Mruk H. (red.), Analiza rynku, PWE, Warszawa 2005.

3. Kaczmarczyk S., Badania marketingowe – metody i techniki, PWE, Warszawa 2002.

4. Churchill G., Badania marketingowe, PWN, Warszawa 2008.

5. Duliniec E., Badania marketingowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem, PWN, Warszawa 2000.

6. Hague P., Hague N., Morgan C. A., Badania rynkowe w praktyce, Hellon, Gliwice 2005.

Further reading

1. Mazurek-Łopacińska K. (red.), Badania marketingowe. Teoria i praktyka, PWN, Warszawa 2005.

2. Kaden R. J., Badania marketingowe, PWE, Warszawa 2008.

3. Kotler P., Marketing, Wydawnictwo Rebis, Warszawa 2005.

4. Mynarski S., Badania rynkowe w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2001.

Notes


Modified by mgr Anna Gąsiorek-Kowalewicz (last modification: 20-07-2016 19:43)