SylabUZ

Generate PDF for this page

PROMOTION AND ADVERTISING - course description

General information
Course name PROMOTION AND ADVERTISING
Course ID 04.7-WZ-EkoP-PR-Ć-S14_pNadGen1DYS5
Faculty Faculty of Economics and Management
Field of study Economics
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 1
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. inż. Anetta Barska, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 15 1 9 0,6 Credit with grade
Lecture 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie z terminologią związaną z promocją, definiowanie pojęć. Omówienie poszczególnych elementów promocji – mix i warunków ich stosowania. Kształtowanie umiejętności umożliwiającej napisanie oferty sponsorskiej, przygotowania ogłoszenia reklamowego, zaprojektowania planu promocji.

 

Prerequisites

Brak 

Scope

Wykład: w trakcie zajęć zostanie wyjaśniona istota komunikacji marketingowej. Szczegółowo prezentowane będą wszystkie elementy promocji – mix (reklama, public relations, sprzedaż osobista, promocja sprzedaży i marketing bezpośredni) oraz możliwości ich wykorzystania w różnych warunkach funkcjonowania organizacji. Zasady tworzenia poprawnego ogłoszenia reklamowego, oferty sponsorskiej, zasady kreowania wizerunku. Istota sprzedaży osobistej, strategie postępowania z klientami w procesie sprzedaży osobistej. Współpracy z agencją reklamową i mediami. Aspekty promocyjne opakowania oraz merchandising. Uwarunkowania projektowania i wdrażania skutecznego systemu komunikacji, takie jak: prawo, konkurencja, oczekiwania odbiorców. Strategie promocji organizacji typu non-profit. Budżet promocji i reklamy.

Ćwiczenia: rozróżnianie poszczególnych elementów promocji mix, redagowanie oferty sponsorskiej, redagowanie ogłoszenia, opracowanie planu promocji dla wybranego podmiotu oraz określenie warunków jej wdrożenia. Praktyczne stosowanie technik postępowania z trudnymi klientami. Przygotowanie planu współpracy z agencją reklamową. Opracowanie briefingu reklamowego.

Teaching methods

Wykład: wykład konwencjonalny, dyskusja, pokaz.

Ćwiczenia: dyskusje grupowe, burza mózgów, psychodramy, giełda pomysłów, prace indywidualne, prace grupowe, metoda projektu, studia przypadków, klasyczna metoda problemowa, studia literatury.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykład: egzamin pisemny, który będzie obejmować materiał z wykładów i ćwiczeń (K_W01; K_W02). Egzamin będzie w formie pytań otwartych i zamkniętych. Warunkiem otrzymania zaliczenia jest uzyskanie min. 51% z egzaminu. Termin egzaminu: zgodnie z harmonogramem studiów w sesji zimowej

Oceny (punktacja):

51%- 60% - dostateczny (3.0)

61%-70% - dostateczny plus (3.5)

71%-80% - dobry (4.0)

81%-85% - dobry plus (4.5)

86%-100% - bardzo bobry (5.0)

Ćwiczenia: na ocenę składać się będą oceny z kolokwium, projektu dotyczącego planu promocji dla danego przedsiębiorstwa oraz zadań do samodzielnego i grupowego wykonania – napisanie oferty sponsoringowej, przygotowanie ogłoszenia reklamowego (K_U02; K_U03; K_K02; K_K07).

Termin ostatecznego oddania projektu dotyczącego opracowania planu promocji dla danego przedsiębiorstwa upływa na przedostatnich zajęciach dydaktycznych w semestrze zimowym.

Warunkiem otrzymania zaliczenia kolokwium jest uzyskanie min. 51%.

Oceny (punktacja):

51%- 60% - dostateczny (3.0)

61%-70% - dostateczny plus (3.5)

71%-80% - dobry (4.0)

81%-85% - dobry plus (4.5)

86%-100% - bardzo bobry (5.0)

 

Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z ćwiczeń (50%) i z egzaminu (50%). Warunkiem zaliczenia przedmiotu są pozytywne oceny z ćwiczeń i egzaminu.

Recommended reading

  1. Barska A. (red.), Reklama wczoraj i dziś, Difin, Warszawa 2016.
  2. Mruk H. (red.), Komunikowanie się w marketingu, PWE, Warszawa 2004.
  3. Nowacki R., Reklama podręcznik, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2007.
  4. Sztucki T., Promocja, reklama, aktywizacja sprzedaży, Wydawnictwo Placet, Warszawa 2010.
  5. Woźniczka J., Efekty reklamy w systemie komunikacji marketingowej, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2009.

Further reading

  1. Skwierczyńska – Mizerska B. (red.), Komunikowanie się w marketingu, PWE Warszawa 2004.
  2. Wójcik K., Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Wydawnictwo Placet, Warszawa 2009.

Notes


Modified by dr hab. inż. Anetta Barska, prof. UZ (last modification: 25-08-2016 15:47)