SylabUZ

Generate PDF for this page

Bionics and Introduction to Design - course description

General information
Course name Bionics and Introduction to Design
Course ID 03.9-WA-AWP-BION-Ć-S14_pNadGenWY6P9
Faculty Faculty of Arts
Field of study Interior Design
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 1
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Anna Owsian
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Zdobycie umiejętności zbierania i analizowania informacji potrzebnych do realizacji projektu, przełożenie ich na zapis graficzny.
Na bazie dokonanej analizy i syntezy informacji wykonanie odręcznych szkiców koncepcyjnych.
 

Prerequisites

Wiedza na poziomie licealnym z następujących przedmiotów:
biologii, geografii, matematyki, fizyki.
 

Scope

Pierwszy etap pracy projektowej w Pracowni Bioniki i Podstaw Projektowania to analiza informacji.
W następnym powstają szkice i rysunki kilku koncepcji rozwiązania tematu.
Zadanie kończy się opracowaniem projektowym zrealizowanym w formie makiety.
Zakres tematyczny przedmiotu bazuje przede wszystkim na projektowaniu ,w którym inspiracją jest świat roślin i zwierząt.

Przykładowe zagadnienia rozwiązywane podczas ćwiczeń projektowych:

 

Prawo symetrii i asymetrii wśród form organicznych.
Prefabrykacja wśród form organicznych.
Projektowanie układu graficznego na płaszczyźnie, na bazie podanych pojęć: płaszczyzna, punkt, odcinek, prosta, kąt, figura, bryła.

Teaching methods

Ćwiczenia z przedmiotu Bionika i Podstawy Projektowania mają charakter indywidualnych korekt projektu opracowanego w domu lub na zajęciach w grupach czteroosobowych.
I etap: podanie tematu ćwiczenia jego omówienie 
II etap: prezentacja ćwiczenia
III etap: dyskusja na temat powstałych koncepcji (burzy mózgów, pogadanka).
 

 

 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

bezwzględna obecność na wykładach 

 realizacja wszystkich zadanych ćwiczeń 
 zaliczenie z oceną
 

Recommended reading

  1. Franciszek Otto, Edward Otto, „Geometria wykreślna” Wydawnictwo Naukowe PWN ,Warszawa 1995
  2. Wiktor Jankowski  „Geometria wykreślna” Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań 1993
  3. Michał Ćwirko- Godycki  „Schematy do ćwiczeń z anatomii człowieka”, Państwowe Wydawnictwo Naukowe ,Warszawa 1975
  4. J.S.Lebiediew „Architektura i Bionika”,Arkady, Warszawa 1983
  5. Tadeusz Bober „Biomechanika układu ruchu człowieka” Jerzy Zawadzki, Katedra Biomechaniki Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu, Wrocław 2006
  6. Olaf Medenbach,Kornelia Sussieck- Fornefeld „Minerały”, Świat Książki ,Warszawa 1996
  7. Józef Chalifman  „I owady są architektami”wiedza Powszechna, Warszawa 196
  8. Zbigniew  Kawecki  „Zoologia stosowana”, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1976
  9. Marta Kosińska , „Biologia Spojrzenie na życie i biosferę” Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002
  10. Izot B.Lityniecki  „Spotkanie z Bioniką” Wiedza Powszechna, Moskwa 1968
  11. Henryk Szarski, „Historia zwierząt kręgowych”  Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1985 
  12. Podobnie postępuj w przypadku kolejnych pozycji bibliograficznych literatury podstawowej wciskając [Enter]. Pamiętaj o kolejności: autor, tytuł, wydawnictwo, miejsce, rok wydania! Przed wciśnięciem [Enter] skasuj ukryty tekst: „Podobnie …”.
     

Further reading

Notes


Modified by mgr Joanna Legierska-Dutczak (last modification: 16-09-2016 11:25)