SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Ekonomia menedżerska |
Kod przedmiotu | 14.3-WZ-EkoPD-EM-S16 |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Ekonomia / Ekonomia menedżerska |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Egzamin |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Przekazanie pogłębionej wiedzy z zakresu podejmowania decyzji menedżerskich. Przybliżenie najważniejszych problemów decyzyjnych z jakim muszą się zmierzyć współcześni menedżerowie. Przedstawienie terminologii stosowanej w ekonomii menedżerskiej, kształtowanie umiejętności wykorzystania przy formułowaniu wniosków dotyczących zachodzących procesów społecznych i gospodarczych. Przedstawienie zasad analizy ekonomicznej pozwalającej podejmować optymalne decyzje. Zapoznanie studentów z narzędziami umożliwiającymi podejmowanie decyzji menedżerskich. Kształtowanie umiejętności wykorzystania wiedzy teoretycznej do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu konkretnych procesów i zjawisk ekonomicznych oraz zastosowania właściwych narzędzi analitycznych do badania ich przebiegu. Kształtowanie umiejętności pracy w grupie i przyjmowania w niej różnych ról. Rozwijanie kompetencji pracy w zespole poprzez zadania grupowe.
Brak
Wykład: Wprowadzenie do ekonomii menedżerskiej, przedsiębiorstwo w teoriach ekonomicznych, prognozowanie w aspekcie ekonomii menedżerskiej, ocena efektywności ekonomicznej przedsięwzięć gospodarczych, ryzyko i niepewność w podejmowaniu decyzji menedżerskich, metodologia podejmowania decyzji, decyzje menedżerskie a doskonalenie zarządzania przedsiębiorstwem, system informacyjny jako podstawa decyzyjna każdego przedsiębiorstwa.
Ćwiczenia: Podejmowanie decyzji menedżerskich, świadomość menedżerska-wyróżniki i przejawy, strategia personalna w decyzjach kierowniczych i mierniki ekonomiczne w strategii personalnej, zasady analizy ekonomicznej pozwalającej podejmować optymalne decyzje, proces decyzyjny w przedsiębiorstwie.
Wykład: wykład konwencjonalny i problemowy, pokaz.
Ćwiczenia: dyskusje grupowe, burza mózgów, prace indywidualne, prace grupowe, studia przypadków, studia literatury, praca z tekstem.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład: egzamin, który będzie obejmować materiał z wykładów i ćwiczeń (K_W01; K_U05; K_K05; K_K08). Egzamin będzie w formie pytań otwartych. Warunkiem otrzymania zaliczenia jest uzyskanie min. 51% poprawnych odpowiedzi. Termin: zgodnie z harmonogramem studiów
Oceny (punktacja):
51%- 60% - dostateczny (3.0)
61%-70% - dostateczny plus (3.5)
71%-80% - dobry (4.0)
81%-85% - dobry plus (4.5)
86%-100% - bardzo bobry (5.0)
Ćwiczenia: na ocenę składać się będzie ocena z kolokwium (K_U02; K_U05; K_U08; K_K05; K_K02; K_K02; K_K08). Termin zaliczenia kolokwium: zgodnie z harmonogramem studiów. Warunkiem otrzymania zaliczenia z kolokwium jest uzyskanie min. 51% poprawnych odpowiedzi.
Oceny (punktacja):
51%- 60% - dostateczny (3.0)
61%-70% - dostateczny plus (3.5)
71%-80% - dobry (4.0)
81%-85% - dobry plus (4.5)
86%-100% - bardzo bobry (5.0)
Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z ćwiczeń (50%) i egzaminu z wykładu (50%). Warunkiem zaliczenia przedmiotu są pozytywne oceny z ćwiczeń i egzaminu
LITERATURA PODSTAWOWA:
1. Froeb Luke M., McCann Brian T., Ekonomia menedżerska, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2012.
2. Samuelson W. F., Marks S. G., Ekonomia menedżerska, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2009.
3. Strużyckiego M. (red.), Doskonalenie procesów zarządzania w przedsiębiorstwach a świadomość menedżerska, Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa 2001.
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:
1. Bowden Elbert V., Bowden Judith H., Ekonomia: nauka zdrowego rozsądku: amerykańsko-polski podręcznik akademicki makro- i mikroekonomii Wyższej Szkoły Społeczno-Ekonomicznej w Warszawie, Fundacja "Innowacja", Warszawa 2002.
2. Munter M., Komunikacja menedżerska, Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o.: International Publishing Service SP. z o.o., Warszawa 2009.
Wprowadzone przez mgr Anna Kowalewicz
Zmodyfikowane przez dr Dorota Roszkowska-Hołysz (ostatnia modyfikacja: 14-07-2016 22:24)