SylabUZ

Generate PDF for this page

Detailed teaching-Methodology of teaching music in nursery education in I educational stage - course description

General information
Course name Detailed teaching-Methodology of teaching music in nursery education in I educational stage
Course ID 03.2-WA-EASMP-DSM1-Ć-S14_pNadGenNNIF9
Faculty Faculty of Arts
Field of study Music Education
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 1
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Łucja Nowak, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Wiedza: zdobycie wiedzy teoretycznej i praktycznej do prowadzenia zajęć muzycznych dla dzieci przedszkolnych i wczesnoszkolnych.

Umiejętności: zdobycie umiejętności planowanie pracy w klasie do zajęć muzycznych różnego typu oraz wybór właściwego materiału muzycznego.

Kompetencje: zdobycie kompetencji pozwalającej wykonania zawodu nauczyciela muzyki w przedszkolu i w szkole podstawowej (klasy I-III).

 

Prerequisites

Znajomość zasad prawidłowej dykcji i emisji głosu.

Podstawowa znajomość psychologii i pedagogiki.

Umiejętność gry na instrumencie klawiszowym.


 

Scope

1. Współczesne koncepcje wychowania muzycznego – C. Orff, Z. Kodaly, E. Jaques-Dalcroze.

2. Ogólne założenia programu umuzykalnienia dla dzieci przedszkolnych i wczesnoszkolnych.

3. Główne formy ekspresji muzycznej na zajęciach umuzykalniających dla dzieci:

-ruch z muzyką

-gra na instrumentach

-śpiew i mowa

-słuchanie muzyki

-tworzenie muzyki.

4. Dobór repertuaru dostosowanego do wieku i możliwości emisyjnych głosu dziecięcego.

5. Uwrażliwianie dzieci na różne elementy muzyczne poprzez odpowiedni dobór zabaw muzycznych.

6. Rozwijanie wyobraźni i inwencji twórczej dziecka.

7. Organizacja i planowanie pracy – konspekt lekcji.


 

Teaching methods

Zajęcia grupowe z elementami wykładu połączonego z ćwiczeniami praktycznymi.

Integralną częścią przedmiotu są praktyki w przedszkolach i szkołach podstawowych (klasy I-III).

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

1. Czynny i twórczy udział na zajęciach.

2. Umiejętność samodzielnego konstruowanie konspektów zajęć pracy z dziećmi.

3. Kolokwium pisemny lub ustny.


 

Recommended reading

1. G. Dąbrowska, Tańcujże dobrze, WSiP Warszawa 1991.

2. E. Zwolińska, Sposoby kierowania rozwojem muzycznym dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, Bydgoszcz 1997.

3. E. Lipska, M. Przychodzińska, Muzyka w nauczaniu początkowym, Warszawa 1991.

4. B. Tarasiewicz, Mówię i śpiewam świadomie, Kraków 2003.

5. E. Skowrońska-Lebecka, Dźwięk i gest, Warszawa 1977.

6. K. Stasińska, 120 lekcji muzyki, Warszawa 1995.

7. K. Przybylska, Wychowanie muzyczne w przedszkolu, Warszawa 1977.

8. W. Sherborne, Ruch rozwijający dzieci, Warszawa 2005.

9. D. Malko, Metodyka wychowania muzycznego w przedszkolu, Warszawa 1988.

10. T. Krzyżowska, Zabawy z piosenką, Katowice 1995.

11. B. Podolska, Z muzyką w przedszkolu, Warszawa 1987.

12. U. Smoczyńska-Nachtman, Muzyka dla dzieci, Warszawa 1992.

13. Z. Barowska, Współczesne systemy wychowania muzycznego, Warszawa 1976.

 

Further reading

1. U. Smoczyńska-Nachtman, Podajmy sobie ręce, Warszawa 1989.

2. J. Lenartowska, Przedszkolaki bawią się i śpiewają, Warszawa 1987.

3. B. Podolska, Rytmika dla dzieci, Kraków 2008.

4. K. Lewandowska, Muzykoterapia dziecięca, Gdańsk 1996.

Notes


Modified by dr hab. Łucja Nowak, prof. UZ (last modification: 29-09-2016 13:50)