SylabUZ
Course name | Placement in running music classes in nursery education |
Course ID | 03.2-WA-EASMP-MRZED-Ć-S14_pNadGenII3AH |
Faculty | Faculty of Arts |
Field of study | Music Education |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2016/2017 |
Semester | 4 |
ECTS credits to win | 1 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Poznanie całokształtu życia przedszkola, specyfiki pracy opiekuńczo-wychowawczej w poszczególnych grupach wiekowych oraz łączenie teorii z praktyką – prowadzenie zajęć umuzykalniających w grupie 3,4,5 i 6-latków.
Przygotowanie psychologiczno-pedagogiczne zdobyte w trakcie przedmiotu Przygotowanie psychologiczno-pedagogiczne dla I etapu nauczania, obejmujące rozwój fizyczny, motoryczny, społeczno-emocjonalny i moralny dziecka w wieku przedszkolnym oraz wiedza z zakresu metod uczenia się i nauczania muzyki w I etapie edukacyjnym.
Zakres tematyczny przedmiotu:
Tematy zajęć muzycznych dla grupy trzylatków (15 minut):
- odróżnianie 3 rodzajów muzyki, w określeniu dzieci: „do biegania”, „do maszerowania”, „do spania”,
- uwrażliwianie na różnice dynamiczne: forte i piano,
- uwrażliwianie dzieci na wysokość dźwięku: dźwięki wysokie (cienkie) i niskie (grube),
- nauka 2-3 piosenek wybranych przez studentów oraz zabawy ruchowe do piosenek,
- zapoznanie z brzemieniem instrumentów perkusyjnych,
- bajka muzyczna,
- ćwiczenia inhibicyjno – incytacyjne,
- ćwiczenia dykcyjne,
- współudział w organizacji obchodów „Dnia Dziecka” w przedszkolu.
Tematy zajęć muzycznych dla grupy czterolatków (20 minut):
- ćwiczenia słuchowe i rytmiczne,
- ćwiczenia i zabawy ruchowe z instrumentami,
- nauka 2-3 piosenek wybranych przez nauczycielki przedszkola i studentów oraz zabawy ruchowe do piosenek,
- opowiadanie muzyczne z inscenizacją,
- korowód marszowy,
- improwizacja ruchowa na zadany temat.
- współudział w organizacji obchodów „Dnia Dziecka” w przedszkolu.
Tematy zajęć muzycznych dla grupy pięciolatków (25 minut):
- rozpoznawanie i określanie charakteru muzyki,
- realizacja ruchem i na instrumentach motywów rytmicznych w metrum 2/4 i 3/4,
- zabawa w echo rytmiczno-melodyczno-ruchowe,
- poznajemy instrumenty muzyczne,
- nauka 2-3 piosenek wybranych przez nauczycielkę przedszkola i studentów oraz zabawy ruchowe do piosenek,
- ćwiczenia emisyjne i ortofoniczne oparte na piosenkach,
- zabawa w konkurs piosenki
- współudział w organizacji obchodów „Dnia Dziecka” w przedszkolu.
Tematy zajęć muzycznych dla grupy sześciolatków (30 minut):
- nauka 3-4 piosenek wybranych przez studentów oraz zabawy ruchowe do piosenek,
- improwizacje i gra na dziecięcych instrumentach perkusyjnych,
- brzmienie różnych instrumentów muzycznych,
- rozwijanie inwencji twórczej - zabawa w dyrygenta i orkiestrę,
- melodie realizowane/wykonywane na różne sposoby,- malujemy muzykę,
- nauka tańców :krakowiak, polka.
- konkurs na najlepsze wykonanie piosenki,
- współudział w organizacji obchodów „Dnia Dziecka” w przedszkolu.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Obecność na zajęciach i aktywne uczestnictwo, wykazanie się praktyczną wiedzą i umiejętnościami z zakresu przerabianych zagadnień, przeprowadzenie zajęć umuzykalniających w różnych grupach wiekowych zgodnie z przygotowanymi scenariuszami zajęć.
Modified by dr hab. Bartłomiej Stankowiak, prof. UZ (last modification: 03-01-2017 11:15)