SylabUZ

Generate PDF for this page

Praktyka w zakresie prowadzenia zespołów muzycznych (w obu etapach edukacyjnych) - course description

General information
Course name Praktyka w zakresie prowadzenia zespołów muzycznych (w obu etapach edukacyjnych)
Course ID 03.2-WA-EASMP-PROB-Ć-S14_pNadGen4ACI9
Faculty Faculty of Arts
Field of study Music Education
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Łucja Nowak, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Wiedza: zdobycie gruntownej wiedzy w zakresie metod pracy z różnego rodzaju zespołami muzycznymi.

Umiejętności: zdobycie umiejętności samodzielnego zaplanowania pracę zespołu w celu przygotowanie go do prób i koncertów.

Kompetencja: zdobycie kompetencji w zakresie zaprojektowania i zrealizowania zajęć amatorskich zespołów wokalnych, wokalno - instrumentalnych i instrumentalnych.

 

Prerequisites

Umiejętność prowadzenia zespołu wokalnego i wokalno-instrumentalnego.

Scope

Praca dyrygenta nad utworem muzycznym.

Dobór metod komunikacji i pracy z zespołem z uwzględnieniem własnych możliwości.

Ekonomika i efektywność wykorzystania czasu próby.

Organizacja koncertów.

Prezentacje artystyczne.

 Praktyka odbywa się w placówkach kultury i oświaty.

 


 

Teaching methods

Obserwacja oraz ćwiczenia praktyczne.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Aktywny udział na zajęciach, realizacja zadań dyrygenckich  lub konspektów pracy.

Recommended reading

1. Ciechan Z., Nauczyciel i twórczość muzyczna uczniów,Warszawa (WSiP) 1990.

2. Kolasiński J., Zespoły instrumentalne, Warszawa (PZWS) 1972.

3. Kamińska B., Kompetencje wokalne dzieci i młodzieży – ich rozwój, poziom i uwarunkowania, Warszawa 1997.4

4. Banach M., Prowadzenie emisji głosu w chórze, Poznań 1997.67.

5. Gałęska-Tritt J., Kształcenie głosu dziecka w śpiewie zespołowym,  Warszawa (COMUK)1985.

6. Krukowski S., Problemy wykonawcze muzyki dawnej, Warszawa1991.

7. Kodaly Z., Chóry dziecięce, tłum. W. Jankowska, Warszawa 1990.

8. Łukaszewski L., Pielęgnacja, kształcenie i rozwijanie głosu dziecka, Warszawa 2009.

9. Tarasiewicz B., Mówię i śpiewam świadomie, Kraków 2003.

10. Zabłocki J., O prowadzeniu chóru, Warszawa 1978.

Further reading

1. Bristiger M., Związki muzyki ze słowem, Kraków 1986.

2. Harnoncourt N., Muzyka mową dźwięków, Warszawa 1995.

3. Łastik A., Poznaj swój głos – twoje najważniejsze narzędzie pracy, Warszawa 2006.

4. Małgorzata K., Animacja społeczno-kulturalna, Centrum Animacji Kultury,  Warszawa 1993.

Notes


Modified by dr hab. Łucja Nowak, prof. UZ (last modification: 21-10-2016 18:20)