- SylabUZ
- Faculty of Arts
- winter term 2016/2017
- Music Education - Second-cycle studies leading to Master of Arts degree
- Placement-III education stage
Placement-III education stage - course description
General information
Course name |
Placement-III education stage |
Course ID |
03.2-WA-EASMD-PPR3-Ć-S14_pNadGenV79P7 |
Faculty |
Faculty of Arts
|
Field of study |
Music Education |
Education profile |
academic |
Level of studies |
Second-cycle studies leading to Master of Arts degree |
Beginning semester |
winter term 2016/2017 |
Course information
Semester |
1 |
ECTS credits to win |
5 |
Course type |
optional |
Teaching language |
polish |
Author of syllabus |
|
Classes forms
The class form |
Hours per semester (full-time) |
Hours per week (full-time) |
Hours per semester (part-time) |
Hours per week (part-time) |
Form of assignment |
Class |
15 |
1 |
- |
- |
Credit with grade |
Aim of the course
Podczas praktyki:
- kształtowane są kompetencje opiekuńczo-wychowawcze wobec młodzieży gimnazjalnej klas I – III,
- studenci poznają realizowany program i zadania,
- obserwują i uczestniczą w organizacji pracy,
- prowadzą dokumentację praktyk.
Prerequisites
Tematyka realizowana na I i II etapie edukacyjnym z zakresu:
- psychologii rozwojowej,
- psychologii poznawczej,
- psychologii społecznej,
- psychologii wychowawczej,
- pedagogiki ogólnej,
- pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej.
Scope
OBSERWOWANIE:
- dynamiki grupy,
- ról pełnionych przez uczestników grupy,
- zachowania i postaw młodzieży ,
- czynności podejmowanych przez opiekuna praktyk różnej działalności ( w tym opiekuńczo-wychowawczej, dydaktycznej i terapeutycznej).
PONADTO:
- Poznawanie uczniów, ich zainteresowań i zdolności, a także określanie poziomu rozwoju z diagnozą dysfunkcji.
- Organizowanie i prowadzenie zajęć w oparciu o samodzielnie opracowane scenariusze.
- Konfrontowanie wiedzy teoretycznej z praktyczną.
- Współdziałanie z Nauczycielem w trudnych sytuacjach wychowawczych.
Teaching methods
METODA:
- Problemowo-odtwórcza;
- Problemowo-analityczna;
- Metody podające, poszukujące, waloryzacyjne.
- Elementy muzykoterapii w edukacji.
Learning outcomes and methods of theirs verification
Outcome description |
Outcome symbols |
Methods of verification |
The class form |
Assignment conditions
- Przygotowanie projektów multimedialnych, konspektów i scenariuszy zajęć (w tym muzykoterapeutycznych) dla młodzieży gimnazjalnej.
- Przeprowadzenie i omówienie z opiekunem praktyki zrealizowanego materiału (ocena, uwagi, spostrzeżenia, wnioski).
- Organizowanie przedstawień edukacyjnych i artystycznych.
Recommended reading
1. D. Kubinowski, Jakościowe badania pedagogiczne: filozofia, metodyka, edukacja, Lublin 2010.
2. J. Brzeziński, Metodologia badań psychologicznych, PWN, Warszawa 2010.
3. A. Giddens, Nowoczesność i tożsamość: „ja” i społeczeństwo w epoce późnej nowoczesności, PWN, Warszawa 2010.
4. S. Biernau, ADHD u dorosłych: poradnik – jak z tym żyć, Kraków 2007.
Further reading
- A. Krzyczkowska, Szkoła uśmiechnięta na co dzień i od święta: scenariusze imprez szkolnych dla II i III etapu kształcenia, Kielce 2002.
- R. MacKenzie, Kiedy pozwolić, kiedy zabronić?, Gdańsk 2007.
- S. Guerin, E. Hennessy, Przemoc i prześladowanie w szkole, Gdańsk 2008.
- D. Heyne, S. Rollings, Niechęć do szkoły. Jak pomóc dziecku, które opuszcza lekcje i wagaruje, Gdańsk 2004.
- Muzykoterapia Polska, Tom 2, Nr 1 (5), 2003.
Notes
Modified by dr hab. Bartłomiej Stankowiak, prof. UZ (last modification: 04-10-2016 08:47)