SylabUZ

Generate PDF for this page

SEMINAR - course description

General information
Course name SEMINAR
Course ID 14.3-WZ-EkoP-S2-S15
Faculty Faculty of Economics and Management
Field of study Economics
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 6
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Dorota Roszkowska-Hołysz
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Seminar 75 5 72 4,8 Credit with grade

Aim of the course

Celem seminarium jest po pierwsze – uściślenie zainteresowań naukowych studentów (nakreślenie granic obszaru badawczego) w odniesieniu do ich przyszłej pracy licencjackiej. Odbywać się to będzie w drodze prezentacji przez studentów przedmiotu swoich poszukiwań naukowych, a następnie krytycznej dyskusji nad nim. Drugim celem jest wypracowanie koncepcji danej pracy – tematu i struktury. Student powinien umieć przedstawić temat swojej pracy i zarysować jej strukturę, prezentując jednocześnie przyjętą przez siebie metodologię. Dyskusja towarzysząca temu etapowi powinna dotyczyć przedmiotu pracy, a także zaproponowanej metody rozwiązania danego problemu badawczego. Trzecim celem seminarium jest pisanie pracy i jej publiczna prezentacja

Prerequisites

Student ma wiedzę zgodną z programem studiów na kierunku ekonomia. Umie przygotowywać prezentacje multimedialne. Wykazuje gotowość do rozwoju swojej wiedzy i umiejętności. Jest otwarty na pracę w zespole.

Scope

Struktura pracy dyplomowej. Cel i zasady jej przygotowywania. Podejścia i metody prowadzenia badań oraz przygotowywania tekstu pracy. Główne części pracy i relacje występujące pomiędzy nimi. Najczęściej popełniane błędy przy pisaniu pracy dyplomowej. Prezentacja przez studentów i dyskusja w grupie seminaryjnej: wyników badań literaturowych odnośnie problemu postawionego w pracy; uwarunkowań zewnętrznych i wewnętrznych funkcjonowania podmiotu (organizacji), w którym są prowadzone badania; wyników analizy aktualnie zastosowanego w organizacji rozwiązania problemu; koncepcji/projektu doskonalącego rozwiązania postawionego problemu.

Teaching methods

Dyskusja, prezentacja multimedialna, praca z materiałem źródłowym, metoda projektu, praca indywidualna ze studentem.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunkiem zaliczenia seminarium w semestrze V jest stwierdzenie przez prowadzącego systematycznych postępów w realizacji kolejnych etapów projektu, przedłożenie kolejnych części pracy.

Recommended reading

1. Babbie E., Podstawy badań społecznych, PWN, Warszawa 2008. 2. Majchrzak J., Mendel T., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2009. 3. Pieter J., Zarys metodologii prac naukowych, PWN, Warszawa 1975. 4. Wójcik, K., Piszę akademicką pracę promocyjną - licencjacką, magisterską, doktorską, Placet, Warszawa, 2005. 5. Flick U., Projektowanie badania jakościowego, PWN, Warszawa 2010. 6. Popławski S., Skawińska E. (red.). Badania marketingowe w zarządzaniu organizacją, PWE, Warszawa 2012. 7. Regulamin studiów Uniwersytetu Zielonogórskiego.

Further reading

Literatura związana z problematyką projektu badawczego i pracy dyplomowej.

Notes

prowadzą pracownicy wydziału stanowiący minimum kadrowe na kierunku ekonomia


Modified by dr Dorota Roszkowska-Hołysz (last modification: 17-07-2016 11:19)