SylabUZ

Generate PDF for this page

Basic knowledge of sound - course description

General information
Course name Basic knowledge of sound
Course ID 03.2-WA-EASMD-WOD-W-S14_pNadGen8TB5G
Faculty Faculty of Arts
Field of study Music Education
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to Master of Arts degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 - - Exam

Aim of the course

Poznanie podstaw akustyki, elektroakustyki i elementów realizacji dźwięku przydatnych w pracy dydaktycznej i artystycznej.

Prerequisites

Zweryfikowana wstępnie przydatność studenta do kształcenia w  bloku „Wprowadzenie do kompozycji i aranżacji” i zaliczenie I semestru studiów II stopnia z wyborem tego bloku fakultatywnego.

Scope

Fizyczne podstawy akustyki i elektroakustyki. Dźwięk i jego cechy. Źródła dźwięku. Zniekształcenia i zakłócenia. Właściwości słuchu ludzkiego. Elementy wiedzy o zapisie cyfrowym i analogowym.  System MIDI. Synteza dźwięku. Dźwięk w kinie, TV, radiofonii, fonografii. Problemy dźwięku dookólnego.

Teaching methods

Wykład konwersatoryjny: wykład połączony z dyskusją w oparciu o zadaną literaturę, wykład z prezentacją multimedialną

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie ze stopniem obejmuje:

- Obecność na zajęciach i aktywną pracę pod kierunkiem prowadzącego (wykład)

- Praca własną – przygotowanie do zajęć, w tym znajomość lektur (do dyskusji)

Każda z powyższych aktywności nie może być oceniona na mniej niż 3,0 aby otrzymać zaliczenie przedmiotu.

Recommended reading

1.      Mieczysław Drobner, Akustyka muzyczna, PWM, 1973

2.      Jan Oleszkowicz, Muzyka, elektronika, informatyka, Centrum Edukacji Artystycznej, Warszawa 2010

3.      Małgorzata Przedpełska-Bieniek, Dźwięk w filmie, Wydawnictwo Sonoria, Warszawa 2009

4.      Krzysztof Sztekmiler, Podstawy nagłośnienia i realizacji nagrań, Centrum Animacji Kultury, Warszawa 2001

Further reading

1. Brian C. J. Moore, Wprowadzenie do psychologii słyszenia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa – Poznań 1999

2. Fritz Winckel, Osobliwości słyszenia muzycznego, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1965

3. Małgorzata Przedpełska-Bieniek, Dźwięk i akustyka. Nauka o dźwięku. E-book, Wydawnictwo Sonoria, Warszawa, 2012

Notes


Modified by dr hab. Katarzyna Kwiecień-Długosz, prof. UZ (last modification: 12-09-2016 11:58)