SylabUZ
Course name | Basic knowledge of sound |
Course ID | 03.2-WA-EASMD-WOD-W-S14_pNadGen8TB5G |
Faculty | Faculty of Arts |
Field of study | Music Education |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to Master of Arts degree |
Beginning semester | winter term 2016/2017 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | - | - | Exam |
Poznanie podstaw akustyki, elektroakustyki i elementów realizacji dźwięku przydatnych w pracy dydaktycznej i artystycznej.
Zweryfikowana wstępnie przydatność studenta do kształcenia w bloku „Wprowadzenie do kompozycji i aranżacji” i zaliczenie I semestru studiów II stopnia z wyborem tego bloku fakultatywnego.
Fizyczne podstawy akustyki i elektroakustyki. Dźwięk i jego cechy. Źródła dźwięku. Zniekształcenia i zakłócenia. Właściwości słuchu ludzkiego. Elementy wiedzy o zapisie cyfrowym i analogowym. System MIDI. Synteza dźwięku. Dźwięk w kinie, TV, radiofonii, fonografii. Problemy dźwięku dookólnego.
Wykład konwersatoryjny: wykład połączony z dyskusją w oparciu o zadaną literaturę, wykład z prezentacją multimedialną
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Zaliczenie ze stopniem obejmuje:
- Obecność na zajęciach i aktywną pracę pod kierunkiem prowadzącego (wykład)
- Praca własną – przygotowanie do zajęć, w tym znajomość lektur (do dyskusji)
Każda z powyższych aktywności nie może być oceniona na mniej niż 3,0 aby otrzymać zaliczenie przedmiotu.
1. Mieczysław Drobner, Akustyka muzyczna, PWM, 1973
2. Jan Oleszkowicz, Muzyka, elektronika, informatyka, Centrum Edukacji Artystycznej, Warszawa 2010
3. Małgorzata Przedpełska-Bieniek, Dźwięk w filmie, Wydawnictwo Sonoria, Warszawa 2009
4. Krzysztof Sztekmiler, Podstawy nagłośnienia i realizacji nagrań, Centrum Animacji Kultury, Warszawa 2001
1. Brian C. J. Moore, Wprowadzenie do psychologii słyszenia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa – Poznań 1999
2. Fritz Winckel, Osobliwości słyszenia muzycznego, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1965
3. Małgorzata Przedpełska-Bieniek, Dźwięk i akustyka. Nauka o dźwięku. E-book, Wydawnictwo Sonoria, Warszawa, 2012
Modified by dr hab. Katarzyna Kwiecień-Długosz, prof. UZ (last modification: 12-09-2016 11:58)