SylabUZ
Course name | MARKETING RESEARCH |
Course ID | 04.7-WZ-ZarzP-BM-Ć-S15_pNadGen4FH1F |
Faculty | Faculty of Economics and Management |
Field of study | Management |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2016/2017 |
Semester | 4 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Exam |
Prezentacja wiedzy zakresu badań marketingowych. Kształtowanie umiejętność zaprojektowania i organizacji badań marketingowych, wyboru metod i techniki badań, pomiaru, analizy danych, budowy kwestionariusza jako najpopularniejszego narzędzia stosowanego w badaniach, redukcji i analizy danych oraz prezentacji i oceny wyników badań marketingowych.
Brak.
Wykład: Istota i znaczenie badań marketingowych. Etapy procesu badania marketingowego. Proces doboru próby. Metody budowy kwestionariusza. Skale pomiarowe w badaniach marketingowych. Metody ankietowe w badaniach marketingowych. Metody wywiadów. Metody obserwacji i eksperymentu. Metody projekcyjne i heurystyczne w badaniach marketingowych. Metody redukcji i analizy danych. Metody prezentacji i oceny wyników badań marketingowych.
Ćwiczenia: Przyporządkowywanie podanych przykładów badań marketingowych do określonego typu badań wyodrębnionych ze względu na cel i funkcję badań. Gromadzenie i opracowywanie informacji marketingowych. Zaplanowanie badań marketingowych w przedsiębiorstwie i ich realizacja, w tym określenie celu, problemu badawczego, doboru próby badawczej, wybór metod i technik pomiaru, sporządzenie kwestionariusza, dokonanie redukcji i analizy danych oraz prezentacji i oceny wyników badań
Wykład: wykład konwencjonalny i problemowy, pokaz.
Ćwiczenia: dyskusje grupowe, burza mózgów, prace indywidualne, prace grupowe, metoda projektu, studia przypadków, klasyczna metoda problemowa, praca z literaturą przedmiotu.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykład: egzamin pisemny, który będzie obejmować materiał z wykładów (K_W01, K_W09). Egzamin będzie w formie testu zawierającego pytania otwarte lub/i zamknięte. Warunkiem otrzymania zaliczenia jest uzyskanie min. 51% z egzaminu. Termin egzaminu: zgodnie z harmonogramem studiów w sesji letniej.
Oceny (punktacja):
51%- 60% - dostateczny (3.0)
61%-70% - dostateczny plus (3.5)
71%-80% - dobry (4.0)
81%-85% - dobry plus (4.5)
86%-100% - bardzo bobry (5.0)
Ćwiczenia: na ocenę składać się będą oceny z: projektu dotyczącego zaprojektowania i przeprowadzenia badania marketingowego na wybrany temat dla danego przedsiębiorstwa (K_U09, K_K07) oraz zadań do grupowego rozwiązania (K_K05). Projekt powinien zawierać: określenie celu badań, sformułowanie problemów i hipotez badawczych, dobór próby do badań, metodę badań i instrumenty pomiarowe, opracowanie i zaprezentowanie wyników badań oraz przedstawienie wniosków z badań.
Termin zaliczenia ćwiczeń: zgodnie z harmonogramem studiów w semestrze letnim
Termin ostatecznego oddania projektu dotyczącego zaprojektowania i przeprowadzenia badania marketingowego na wybrany temat dla wybranego przedsiębiorstwa upływa na przedostatnich zajęciach dydaktycznych w semestrze letnim.
Warunkiem otrzymania zaliczenia z ćwiczeń jest uzyskanie pozytywnej oceny z projektu.
Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z ćwiczeń (50%) i z egzaminu (50%). Warunkiem zaliczenia przedmiotu są pozytywne oceny z ćwiczeń i egzaminu.
Modified by dr hab. inż. Joanna Zarębska, prof. UZ (last modification: 01-09-2016 13:02)