SylabUZ
Course name | PUBLIC SAFETY |
Course ID | 14.1-WZ-ZarzP-BP-W-S15_pNadGen8QD7A |
Faculty | Faculty of Economics and Management |
Field of study | Management |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2016/2017 |
Semester | 4 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Class | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Celem przedmiotu jest zapoznanie z problematyką z zakresu bezpieczeństwa i porządku publicznego w Polsce oraz kształtowanie umiejętności praktycznych przygotowujących do wykorzystania wiedzy w pracy zawodowej.
Brak
Wykład: Źródła zagrożeń bezpieczeństwa i porządku publicznego w państwie; podstawy prawne regulujące organizację i funkcjonowanie systemu bezpieczeństwa publicznego; zarządzanie podmiotami bezpieczeństwa i porządku publicznego; funkcje i zadania instytucji stojących na straży bezpieczeństwa publicznego; rola administracji rządowej i samorządu terytorialnego w zarządzaniu bezpieczeństwem publicznym.
Ćwiczenia:
Pojęcie bezpieczeństwa; czynniki determinujące stan bezpieczeństwa wewnętrznego; rodzaje i źródła zagrożeń; zasady współdziałania administracji rządowej i samorządowej w sytuacjach zagrożeń bezpieczeństwa i porządku publicznego; podmioty prywatne działające w sferze bezpieczeństwa publicznego; bezpieczeństwo informacyjne państwa; bezpieczeństwo imprez masowych, bezpieczeństwo ruchu drogowego; bezpieczeństwo społeczności lokalnych, zastosowanie nowych technologii w bezpieczeństwie publicznym.
Wykład konwencjonalny oparty na pozycjach literatury podstawowej, a także rozszerzony o aktualne informacje związane z zarządzaniem bezpieczeństwem publicznym państwa.
Ćwiczenia na których studenci otrzymują zadania, które mogą być wykonane w zadanym czasie. Zadania obejmują pracę z dokumentem źródłowym, pracę w grupach, klasyczną metodę problemową, dyskusję, prezentację wyników.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykład
Studenci zobowiązani są do uzyskania zaliczenia z wykładu na podstawie kolokwium pisemnego – w formie testu. Lista pytań z zakresu tematycznego wykładów przesłana studentom z miesięcznym wyprzedzeniem (K_W03, K_W05) ; pytania zamknięte. Z zakresu podanych pytań na kolokwium studenci udzielają odpowiedzi na 25 pytań wybranych przez prowadzącego. Progi punktowe dla poszczególnych ocen z testu: 13-14 punktów-3,0; 15-16 punktów-3,5; 17-18 punktów-4,0; 19-21 punktów-4,5; 22-25 punktów-5,0.
Ćwiczenia
Studenci zobowiązani są do uzyskania zaliczenia z ćwiczeń na ocenę. Warunkiem uzyskania zaliczenia jest przygotowanie i prezentacja przydzielonego tematu z wykorzystaniem technik multimedialnych oraz pozytywna ocena z kolokwium. Czas prezentacji 20-30 min. Po wygłoszeniu referatu odbywa się dyskusja i oceniana jest aktywność studentów w prowadzonej dyskusji (K_U06, K_U07). Prezentacja stanowi 30% oceny z ćwiczeń, natomiast ocena z aktywności w dyskusji 10%.
Lista pytań do kolokwium z zakresu tematycznego ćwiczeń zostaje studentom przesłana z miesięcznym wyprzedzeniem, pytania otwarte z progami punktowymi (K_W03, K_W05). Z zakresu podanych pytań na kolokwium studenci udzielają odpowiedzi na 3 pytania wybrane przez prowadzącego. Progi punktowe dla poszczególnych ocen z kolokwium: 1,55-1,85 punktów-3,0; 1,86-2,16 punktów-3,5; 2,17-2,47 punktów-4,0; 2,48-2,78 punktów-4,5; 2,79-3 punkty-5,0. Ocena z kolokwium stanowi 60% oceny z ćwiczeń.
Miarą zaliczenia przedmiotu jest ocena końcowa, która jest wypadkową oceny z ćwiczeń i egzaminu (ćwiczenia 50%, wykład 50%).
Prowadzący zajęcia korzysta także z materiałów własnych oraz źródeł internetowych.
Modified by dr hab. inż. Joanna Zarębska, prof. UZ (last modification: 26-07-2016 22:52)