SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Krajowy system innowacji |
Kod przedmiotu | 14.8-WZ-EkoPD-KSI-S16 |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Ekonomia / Ekonomia przedsiębiorstwa |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Uzyskanie podstawowej wiedzy z zakresu budowy i funkcjonowania krajowego systemu innowacji i jego uwarunkowań.
--------
Wykład: Ekonomika innowacji i procesu innowacyjnego. Wpływ procesów innowacyjnych, które zachodzą w przemyśle na rozwój kraju. Teoria klastrów. Ujęcie instytucjonalnych i neoinstytucjonalnych teorii firm w krajowym systemie innowacji. Zasady metodologiczne konstrukcji krajowych strategii innowacyjnych w Unii Europejskiej.
Ćwiczenia: Struktury i powiązania występujące w Krajowych Systemach Innowacji. Źródła finansowania Krajowych Systemów Innowacji. Praktyka budowy Krajowych Systemów Innowacji w krajach unitarnych, federacyjnych i regionalnych. Najlepsze praktyki w procesie tworzenia Krajowych Systemów Innowacji w krajach UE, Stanów Zjednoczonych i Japonii. Determinanty innowacyjności przedsiębiorstw polskich. Warunki funkcjonowania przedsiębiorstw polskich i ich potencjał innowacyjny Proces budowy Krajowych Systemów Innowacji w Polsce. Doświadczenia regionów polskich. Efekty Krajowych Systemów Innowacji w Polsce w kontekście doświadczeń innych krajów.
Wykład z elementami konwersatoryjnymi, ćwiczenia z wykorzystaniem case study, prezentacja multimedialna, opracowanie projektu, praca w grupach.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ćwiczenia – na ocenę z ćwiczeń składają się wyniki osiągnięte na kolokwiach (80%) oraz aktywność na zajęciach (20%). Wykład – zaliczenie w formie ustnej. Warunkiem przystąpienia do zaliczenia jest pozytywna ocena z ćwiczeń. Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z ćwiczeń (50%) i z wykładu (50%). Warunkiem zaliczenia przedmiotu są pozytywne oceny z ćwiczeń i wykładu.
Zmodyfikowane przez dr hab. inż. Piotr Dzikowski, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 18-07-2016 15:39)