SylabUZ
Course name | MANAGING EMPLOYEES CREATIVITY |
Course ID | 04.0-WZ-ZarzP-ZKP-S16 |
Faculty | Faculty of Economics and Management |
Field of study | Management |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2016/2017 |
Semester | 5 |
ECTS credits to win | 4 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Exam |
Class | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z problematyką dotyczącą kreatywności pracowników oraz rozwinięcie umiejętności i kompetencji w zakresie wyzwalania/wzmacniania kreatywności pracowników w organizacji.
Uzyskanie zaliczenia na min. ocenę dostateczną z przedmiotu: Zarządzanie zasobami ludzkimi realizowanego w semestrze II.
W ramach prowadzonych wykładów: Kreatywność pracowników i jej źródła. Cechy osoby kreatywnej. Bariery kreatywności. Od zarządzania wiedzą w organizacji do wzbudzania i rozwijania kreatywności pracowników. Metody intensyfikowania kreatywności pracowników: benchmarking, synektyka i inne. „Obrazy” problemów ułatwieniem dla rozwijania kreatywności. Mind map jako metoda kreowania pomysłów, innowacji. Modele procesu innowacji, jego fazy. Kultura organizacyjna sprzyjająca i niesprzyjająca kreatywności. Metody kształtowania kultury sprzyjającej kreatywności. Myślenie sieciowe służące rozwijaniu kreatywności. Rozwiązania strukturalne szansą na intensyfikację kreatywności.
W ramach prowadzonych ćwiczeń: Kreatywność pracowników i jej źródła. Cechy osoby kreatywnej. Zarządzanie wiedzą a kreatywność pracowników. Metody intensyfikowania kreatywności pracowników. Metody redefiniowania problemów. Rola menedżera w wyzwalania kreatywności pracowników. Myślenie sieciowe służące rozwijaniu kreatywności. Rozwiązania strukturalne a kreatywność członków organizacji.
Wykład - konwencjonalny
Ćwiczenia - praca w grupach, dyskusja grupowa, praca z książką (artykułem), zadania warsztatowe
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Warunki zaliczenia dla ćwiczeń (K-U04, K_U06, K_U011, K-U12, K_K04):
Ocena końcowa zależy od liczby uzyskanych punktów z kolokwium i zadań. Progi dla poszczególnych ocen: 60%- dostateczny, 65%- dostateczny plus; 70%- dobry; 80% - dobry plus, 90% - bardzo dobry.
Warunki zaliczenia dla wykładów (K_W08, K_W12, K_K01): egzamin pisemny – pytania otwarte. Ocena zależy od liczby uzyskanych punktów. Progi dla poszczególnych ocen: 60%- dostateczny, 65% dostateczny plus; 70% dobry; 80% - dobry plus, powyżej 90% - bardzo dobry.
Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest pozytywna ocena z ćwiczeń. Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z ćwiczeń (50%) i z egzaminu (50%). Warunkiem zaliczenia przedmiotu są pozytywne oceny z ćwiczeń i egzaminu.
Modified by dr hab. inż. Joanna Zarębska, prof. UZ (last modification: 28-07-2016 00:23)