SylabUZ

Generate PDF for this page

CONTACTS WITH MEDIA IN CONTINGENCIES - course description

General information
Course name CONTACTS WITH MEDIA IN CONTINGENCIES
Course ID 04.0-WZ-BezP-KMSK-S16
Faculty Faculty of Economics and Management
Field of study National Security
Education profile practical
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 3
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. inż. Anetta Barska, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Exam
Project 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu  jest przekazanie studentom wiedzy z zakresu metod i technik współpracy z mediami w sytuacji kryzysowej oraz kształtowanie umiejętności praktycznych w tym zakresie.

Prerequisites

Brak 

Scope

Wykład: Istota komunikacji i jej formy. Istota sytuacji kryzysowej i jej rodzaje. Identyfikacja i analiza sytuacji kryzysowych. Narzędzia komunikacji i rola mass-mediów w sytuacji kryzysowej, w tym nowoczesnych mediów społecznościowych. Kryzys a wizerunek. Instrumenty PR. Media relations - współpraca ze środkami masowego przekazu w sytuacji kryzysowej. Internet jako nowoczesny sposób komunikacji. Budowanie strategii komunikacji w sytuacji kryzysowej, ze szczególnym akcentem na współpracę z mediami. Rozwijanie aktywnych relacji z mediami i efektywne wykorzystanie środków przekazu. Zasady i formy współpracy z prasą. Przygotowania do wywiadów w mediach. Ocena skuteczności i efektywności środków przekazu i strategii medialnych.

 

Projekt: Przygotowanie projektu strategii współpracy z mediami w przypadku określonych sytuacji kryzysowych dla wybranego przedsiębiorstwa/instytucji.

Teaching methods

Wykład: wykład konwencjonalny

Projekt: dyskusja w grupie, prace indywidualne, prace grupowe, metoda projektu, studia przypadków, klasyczna metoda problemowa, studia literatury, tekstem, praca z dokumentem źródłowym.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykład: egzamin pisemny (K_W02, K_W06), który będzie obejmować materiał z wykładów. Egzamin będzie w formie pytań (tym.: 50% pyt. – test wyboru, 50% pyt. otwarte). Warunkiem otrzymania zaliczenia jest uzyskanie min. 51% pozytywnych odpowiedzi na egzaminie.

Termin egzaminu: zgodnie z harmonogramem studiów w sesji zimowej

Oceny (punktacja):

51%- 60% - dostateczny (3.0)

61%-70% -  dostateczny plus (3.5)

71%-80% - dobry (4.0)

81%-85% - dobry plus (4.5)

86%-100% - bardzo bobry (5.0)

Projekt: na ocenę składać się będą oceny: z projektu strategii współpracy z mediami w przypadku określonych sytuacji kryzysowych dla wybranego przedsiębiorstwa/instytucji (K_U04, K_U01, K_K06), dyskusja w grupach oraz zadań do samodzielnego rozwiązania (K_K01).

Termin ostatecznego oddania projektu upływa na przedostatnich zajęciach dydaktycznych w semestrze zimowym.

Recommended reading

  1. Andrzejewski P. Kot W., Media relations - budowanie reputacji firmy, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2002.
  2. Barska A. (red), Reklama wczoraj i dziś, Difin, Warszawa 2016.
  3. Schenkler I., Herrling T., Relacje z mediami, Wydawnictwo ABC Wolters Kluwer business Warszawa 2009.
  4. Dembowska B., Gonicka J. (red.), Zarządzanie przedsiębiorstwem w kryzysie, Wyd. WSHE, Warszawa 2011.
  5. Wojcik K., Public Relations wiarygodny dialog z otoczeniem, Wydawnictwo Placet,  Warszawa 2010.

Further reading

  1. Budzyński W., Public relations. Strategia i nowe techniki kreowania wizerunku, Wydawnictwo Poltex,  Warszawa 2008.
  2. Davis A., Public relations, Wydawnictwo PWE, Warszawa 2007.

Notes


Modified by dr hab. inż. Anetta Barska, prof. UZ (last modification: 30-08-2016 14:46)