SylabUZ

Generate PDF for this page

MARKETING STRATEGIES ON INTERNATIONAL MARKET - course description

General information
Course name MARKETING STRATEGIES ON INTERNATIONAL MARKET
Course ID 04.7-WZ-ZarzD-SMRM-S16
Faculty Faculty of Economics and Management
Field of study Management / Management in Public and Social Organizations
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 4
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr inż. Mariola Michałowska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Exam
Class 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Przedstawienie terminologii stosowanej w marketingu międzynarodowym i jej zdefiniowanie, wyjaśnienie możliwych orientacji marketingowych na rynkach zagranicznych, zidentyfikowanie czynników wpływających na wybór produktów przez konsumentów na rynku międzynarodowy, prezentacja i omówienie źródeł danych wykorzystywanych w podejmowaniu decyzji marketingowych na rynkach zagranicznych, pozyskanie niezbędnej wiedzy do sporządzenia opisu i oceny otoczenia wybranego przedsiębiorstwa na rynkach zagranicznych, a także opracowania dla niego strategii marketingowej, prezentacja i omówienie czynników determinujących skuteczne wdrożenie strategii marketingowej na rynkach międzynarodowych.

Prerequisites

Brak.

Scope

Wykład: Marketing krajowy a marketing międzynarodowy, marketing globalny. Orientacje międzynarodowe przedsiębiorstw. Główne problemy marketingu międzynarodowego. Problem standaryzacji i adaptacji działań w strategii marketingowej. Zachowanie konsumenta na rynkach zagranicznych a projektowanie strategii na rynkach międzynarodowych. Badania marketingowe rynków zagranicznych. Proces formułowania strategii marketingowej na rynek międzynarodowy. Formy ekspansji na rynki zagraniczne. Otoczenia przedsiębiorstwa działającego na rynku światowym i metody jego analizy. Strategia międzynarodowego produktu. Strategie i systemy dystrybucji oraz logistyki na rynkach międzynarodowych i globalnych. Polityka cenowa. Promocja na rynkach międzynarodowych – międzynarodowe i globalne strategie komunikacji. Strategie wejścia przedsiębiorstw na rynki międzynarodowe. Organizacja i kontrola działań marketingowych na rynkach zagranicznych.

Ćwiczenia: rozróżnianie orientacji przedsiębiorstwa na rynkach międzynarodowych, analizowanie zachowań konsumenta na rynkach zagranicznych, klasyfikacja badań marketingowych, zaprojektowanie badania marketingowego, dokonanie podziału rynku na segmenty według odpowiednio dobranych kryteriów, sporządzenie opisu i analiza otoczenia wybranego przedsiębiorstwa na rynkach międzynarodowych, analiza form wejścia na rynki zagraniczne i identyfikowanie czynników je determinujące, opracowanie strategii marketingowej dla danego przedsiębiorstwa.

Teaching methods

Wykład: wykład konwencjonalny, wykład problemowy, dyskusja.

Ćwiczenia: dyskusje grupowe, burza mózgów, giełda pomysłów, prace indywidualne, prace grupowe, metoda projektu, studia przypadków, klasyczna metoda problemowa, studia literatury, praca z tekstem, praca z książką.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykład: egzamin pisemny (K_W01, K_W05), który będzie obejmować materiał z wykładów i ćwiczeń. Egzamin będzie w formie pytań otwartych i zamkniętych. Warunkiem otrzymania zaliczenia jest uzyskanie min. 51% z egzaminu. Termin egzaminu: zgodnie z harmonogramem studiów w sesji zimowej 

Oceny (punktacja):

51%- 60% - dostateczny (3.0)

61%-70% -  dostateczny plus (3.5)

71%-80% - dobry (4.0)

81%-85% - dobry plus (4.5)

86%-100% - bardzo bobry (5.0)

Ćwiczenia: na ocenę składać się będą oceny z: projektu dotyczącego tworzenia strategii marketingowej dla danego przedsiębiorstwa (K_U01, K_K08) oraz zadań do samodzielnego i grupowego rozwiązania (KK_K07; K_U05).

Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z ćwiczeń (50%) i z egzaminu (50%). Warunkiem zaliczenia przedmiotu są pozytywne oceny z ćwiczeń i egzaminu.

Recommended reading

  1. Korcz K., Międzynarodowe badania marketingowe. Uwarunkowania kulturowe, PWE, Warszawa 2004.
  2. Duliniec E., Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa 2004.
  3. Komor M., Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku, PWN, Warszawa 2000.
  4. Grzegorczyk M., Marketing na rynku międzynarodowym, Wyd. Wolters Kluwer Poska, Kraków 2009.

Further reading

  1. Pietrasieński P., Międzynarodowe strategie marketingowe, PWE, Warszawa 2005.
  2. Wiktor J., Oczkowska R., Zbikowska Z., Marketing międzynarodowy. Zarys problematyki, PWE Warszawa 2008.

Notes


Modified by dr hab. inż. Joanna Zarębska, prof. UZ (last modification: 01-09-2016 12:53)