SylabUZ

Generate PDF for this page

PUBLIC-SOCIAL PARTNERSHIP AND PUBLIC-PRIVATE PARTNERSHIP - course description

General information
Course name PUBLIC-SOCIAL PARTNERSHIP AND PUBLIC-PRIVATE PARTNERSHIP
Course ID 14.9-WZ-ZarzD-PP-SP-PP-S16
Faculty Faculty of Economics and Management
Field of study Management / Management in Public and Social Organizations
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Joanna Wyrwa
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Credit with grade
Class 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Przedstawienie i omówienie wybranych pojęć, zjawisk i procesów związanych z problematyką partnerstwa publiczno-społecznego oraz partnerstwa publiczno-prywatnego. Wskazywania związków przyczynowo-skutkowych zachodzących w obszarze współpracy podmiotów prywatnych, publicznych i pozarządowych.

Prerequisites

Zaliczone przedmioty z zakresu ekonomii.

Scope

Treści wykładów:

Wprowadzenie do problematyki partnerstwa publiczno-społecznego oraz publiczno-prywatnego. Partnerstwo jako forma zorganizowanego działania opartego na współpracy między organizacjami z różnych sektorów. Uwarunkowania prawne partnerstwa. Unijne i rządowe programy wspierania partnerstwa i współpracy międzysektorowej. Wyzwania polskiego partnerstwa publiczno-społecznego oraz publiczno-prywatnego.

Treści ćwiczeń:

Partnerstwo jako podstawa rozwoju usług społecznych. Korzyści i zagrożenia wynikające ze stosowania partnerstw. Metodyczne podstawy projektowanych badań partnerstwa. Identyfikacja praktyk zarządczych w partnerstwie publiczno-społecznym oraz publiczno-prywatnym - dobre praktyki. Programy współpracy jednostek samorządu terytorialnego z organizacjami pozarządowymi.

Teaching methods

Wykład: konwencjonalny, problemowy.

Ćwiczenia: klasyczna metoda problemowa, dyskusja, metoda przypadków, metoda tekstu przewodniego.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z wykładów (50%) i ćwiczeń (50%).

Wykład: zaliczenie z oceną

Zaliczenie wykładu odbędzie się w formie pisemnej w jednym terminie dla wszystkich studentów. Warunkiem zaliczenia wykładu jest rozwiązanie testu sprawdzającego efekty kształcenia w zakresie wiedzy z wynikiem co najmniej 60% poprawnych odpowiedzi.

Ćwiczenia: zaliczenie z oceną

Podstawowym warunkiem jest obecność na zajęciach. Studenci zobowiązani są do aktywnego i systematycznego uczestnictwa w ćwiczeniach. W przypadku nieobecności wynikłych z ważnych przyczyn należy uzgodnić z prowadzącym sposób odrobienia zaległych ćwiczeń. W celu usprawiedliwienia nieobecności na zajęciach student przedstawia stosowne zaświadczenie w ciągu 14 dni.

Warunkiem zaliczenia ćwiczeń jest: pozytywna ocena z kolokwium (60%), aktywność na zajęciach (20%), przedstawienie prezentacji przygotowanej indywidualnie lub w grupie (20%). Kolokwium, oceniające efekty kształcenia w zakresie wiedzy i umiejętności odbędzie się w formie testu składającego się z pytań zamkniętych i otwartych. Całkowita ilość punktów możliwa do uzyskania z testu wynosi 100. Suma punktów uzyskanych z testu decydować będzie o ocenie: bardzo dobry (91 – 100 pkt.), dobry plus (81 – 90 pkt.), dobry (71 – 80 pkt.), dostateczny plus (61 – 70 pkt.), dostateczny (51 – 60 pkt.).

W trakcie semestru studenci mogą uzyskiwać dodatkowe punkty za aktywność. Dodatkowe punkty mogą być uzyskane za udokumentowaną aktywność związaną z tematyką przedmiotu prowadzoną w ramach zajęć pozaobowiązkowych, np. projekty realizowane w kołach naukowych, dodatkowe indywidualne projekty, publikacje w czasopismach.

Recommended reading

  1. Frączkiewicz-Wronka A., Zarządzanie usługami społecznymi. Studium partnerstw publiczno-społecznych, Difin, Warszawa 2014.
  2. Duczmal W., Kania S., Śliwa S. (red.), Partnerstwo dla rozwoju ekonomii społecznej, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania i Administracji Opole, Opole 2014.
  3. Waszak Ł., Masłowski P. (red.), Poradnik modelowej współpracy administracji publicznej i organizacji pozarządowych, Warszawa 2012.
  4. Dudkiewicz M., Makowski G., Współpraca między organizacjami pozarządowymi i administracją samorządową: problemy, wyzwania i rekomendacje, Instytut Spraw Publicznych, Warszawa 2011.
  5. Jachowicz A., Partnerstwo publiczno-prywatne narzędziem efektywnej realizacji zadań publicznych, Wydawnictwo DIFIN, Warszawa 2015.
  6. Wieloński M., Partnerstwo publiczno-prywatne w Unii Europejskiej, Wydawnictwo DIFIN, Warszawa 2014.
  7. Kania M. (red.), Partnerstwo publiczno-prywatne teoria i praktyka, Wydawnictwo DIFIN, Warszawa 2013.

Further reading

  1. Frączkiewicz-Wronka A., Partnerstwo publiczno-społeczne jako instrument wielosektorowej polityki społecznej – perspektywa zarządzania publicznego, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Zmiana warunkiem sukcesu”, nr 277, Wrocław 2013.
  2. Handzlik A., Głowacki J. (red.), Partnerstwo – współpraca międzysektorowa w realizacji celów społecznych, Wydawnictwo Małopolskiej  Szkoły Administracji Publicznej, Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2012.
  3. Rutkowski J. (red.), Partnerstwo publiczno-prywatne w Polsce i jego funkcjonowanie na przykładzie wybranych projektów, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2010.
  4. Moszoro M., Partnerstwo publiczno-prywatne w sferze użyteczności publicznej, Wydawnictwo Wolters Kluwer, Warszawa 2010.
  5. Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, Dz. U. z 2010 r., Nr 234, poz. 1536.
  6. Ustawa z dnia 19 grudnia 2008 r. o partnerstwie publiczno-prywatnym, Dz. U. z 2009 r., Nr 19, poz. 100.

Notes


Modified by dr Joanna Wyrwa (last modification: 31-08-2016 09:55)