SylabUZ
Course name | Psychology II |
Course ID | 14.4-WP-WFP-Psch2-W_pNadGen98ZUG |
Faculty | Faculty of Medicine and Health Sciences |
Field of study | Physical Education |
Education profile | practical |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2016/2017 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 4 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | 15 | 1 | Exam |
Class | 15 | 1 | 15 | 1 | Credit with grade |
Głównym celem jest przygotowanie studentów do umiejętnego motywowania i aktywizowania uczniów, wspierania ich rozwoju oraz stwarzania środowiska sprzyjającego nauce.
Zaliczenie kursu podstawowego w I semestrze. Znajomość podstaw psychologii.
Treści wykładów:
Umiejętności społeczne konieczne w pełnieniu roli trenera, nauczyciela: podstawy komunikacji i postrzegania społecznego.
Potrzeby uczniów i sposoby ich realizacji – elementy psychologii rozwoju człowieka
Sytuacje trudne w przypadku zaburzeń funkcjonowania – elementy psychologii klinicznej
Elementu psychologii motywacji oraz psychologii stresu
Treści ćwiczeń/ konwersatoriów:
Komunikacja, negocjowanie i prowadzenie mediacji: zasady satysfakcjonującego porozumiewania się , podstawowe umiejętności interpersonalne nauczyciela.
Sytuacje problemowe w sytuacji edukacyjnej – analiza problemów i projektowanie środowiska sprzyjającego rozwojowi.
Przemoc i agresja – czym jest i jak jej zapobiegać.
Adekwatne spostrzeganie świata a manipulacja i i inne metody wywierania wpływu
Motywowanie i aktywizowanie. Stawianie celów i postrzeganie świata.
Wykład, praca w grupach, dyskusje, prace kontrolne, projekty
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykłady z przedmiotu kończą się egzaminem w formie pisemnej. Ćwiczenia kończą się zaliczeniem na ocenę. Metodami weryfikacji efektów kształcenia są: test oraz prace pisemne i projekty wykonywane w czasie ćwiczeń. Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen uzyskanych z wykładu i ćwiczeń.
Aronson E. Psychologia społeczna - serce i umysł. Zysk i S-ka Poznań 1997.
Bee H. Psychologia Rozwoju człowieka 2002
Melzer. Wprowadzenie do psychologii1999
Tomaszewski. Współczesne teorie psychologiczne 1989
Zimbardo. Psychologia i życie 2010
Ustalana i rekomendowana studentom w zależności od tematyki zajęć.
Modified by dr Grażyna Biczysko (last modification: 23-09-2016 12:16)