SylabUZ

Generate PDF for this page

Comic Book and Conceptual Drawing - course description

General information
Course name Comic Book and Conceptual Drawing
Course ID WA--KomRysKonc-Ć-POD16_pNadGenWH0SV
Faculty Faculty of Arts
Field of study Illustration, comic book design and elements of concept art
Education profile academic
Level of studies Postgraduate studies
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 1
ECTS credits to win 5
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Szymon Teluk
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class - - 18
(including as e-learning)
1,2
(including as e-learning)
Credit

Aim of the course

 Nauka o kompozycji obrazu dwuwymiarowego. Studenci podczas zajęć uczą się rozpoznawać kilkanaście rodzajów kompozycji i posługiwać się nimi w praktyce ilustratora, odpowiednio dostosowując je do planowanego obrazu. Przedmiot oswaja studenta z komponowaniem obrazu malarskiego, rysunkowego i fotograficznego, postaci barwnej, walorowej czy linearnej. Nauka wizualizacji świata przedstawionego za pomocą rysunku, przy użyciu modeli brył i schematów zapamiętywanych podczas nauki. Przedmiot kształci umiejętność rysowania z pamięci , która pozwoli odtwarzać różne formy w sposób poprawny bez posługiwania się dokumentacją i modelem. Celem przedmiotu jest nauka świadomego posługiwania się środkami wyrazu właściwymi dla komiksu, rysunku satyrycznego oraz karykatury.

Prerequisites

Podstawowe kompetencje rysunkowe.

Scope

 Umiejętność rysunku w formie koncepcyjnej. Świadome użycie znaków ikonicznych oraz lingwistycznych właściwych dla komiksu. Kształtowanie zindywidualizowanego języka plastycznego w zakresie warstwy semantycznej komiksu. Nauka spójnej wizualizacji rysunkowej w zakresie projektów koncepcyjnych.

Teaching methods

 Ćwiczenia realizowane są pod kierunkiem pedagoga. Wspólnie omawiane są różne przykłady oraz zastosowanie w praktyce nabywanych umiejętności. Indywidualny kontakt ze studentem odbywa się w formie korekt prac wykonywanych podczas ćwiczeń. Nauka o kompozycji obrazu dwuwymiarowego. Nauka wizualizacji świata przedstawionego i idei za pomocą rysunku. Studenci podczas zajęć uczą się rozpoznawać kilkanaście rodzajów kompozycji i posługiwać nimi w praktyce ilustratora.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Podstawą oceny jest realizacja prac, które zmierzają do osiągnięcia zakładanych efektów kształcenia.

Recommended reading

 Jerzy Szyłak, Komiks, Świat przerysowany, wyd. Słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2010

Jerzy Szyłak, Poetyka komiksu, warstwa ikoniczna i językowa, wyd. Słowo/obraz, terytoria, Warszawa 2000r.

Giuseppe Cristiano, Kurs Tworzenia Storyboardów, wyd. ABE DOM WYDAWNICZY 2008

Wojciech Frenzblau, Michał Gałek, Michał Uruszczak Podstawy rysunku architektonicznego i krajobrazowego, wyd Atropos Kraków 2012

Further reading

Mark Simon STORYBOARD - ruch w sztuce filmowej, wyd. Wydawnictwo Wojciech Marzec 2010

Ray Smith, Tajemnice warsztatu artysty, wyd. Muza, Warszawa 1997

Andrew Loomis, Creative illustration, wyd. The King Press, New York 1947

Notes


Modified by dr hab. Magdalena Gryska, prof. UZ (last modification: 01-12-2016 11:54)