SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Techniki graficzne w ilustracji |
Kod przedmiotu | WA--TechGrafIlust-Ć-POD16_pNadGenFX0RY |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Ilustracja i komiks z elementami concept art |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | - | - | 5 (w tym jako e-learning) |
0,33 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie |
Zajęcia mają na celu poznanie techniki druku płaskiego: litografii, opanowanie przez studentów warsztatu graficznego, rozbudzają wrażliwość plastyczną i co najważniejsze inicjują własny proces kreacji artystycznej.
Studenci, którzy są pierwszy raz w pracowni przedstawiają prace wykonane w innych pracowniach ( np. rysunkowych, malarskich ) lub tzw. prace domowe wykonane poza pracownią. Ma to na celu poznanie studenta, jego predyspozycji i zainteresowań.
Zajęcia wprowadzają studentów w podstawowe zasady rządzące sztuką graficzną. Ćwiczenia zapoznają ich z takimi podstawowymi technikami druku płaskiego jak rysunek kredką litograficzną, rysunek tuszem litograficznym (lawowanie, pruszenie), rysunek asfaltem (ossa-sepia), litografia barwna, łączenia ze sobą wymienionych technik. Ogromną rolę odgrywa też nauka druku. Uświadomienie, że druk w grafice artystycznej nie musi być czynnością mechaniczną i może stanowić element artystycznej kreacji. Program zakłada także swobodę i samodzielność poszukiwań. Studenci powinni pogłębiać wiedzę technologiczną, łączyć techniki czy nawet eksperymentować, aby odnaleźć takie środki wyrazu artystycznego, które w najwłaściwszy sposób pozwoliłyby na realizację własnych zamierzeń twórczych. Studenci realizują swoje zadania w oparciu o projekty skonsultowane i zaakceptowane przez prowadzącego pracownię. Zakres ćwiczeń i tematów uzależniony jest od indywidualnych predyspozycji studenta.
Zajęcia mają formę ćwiczeń i działań w pracowni graficznej. Studenci zapoznają się z problematyką pracowni i ćwiczeń. Zadania mają charakter praktyczny. Studenci realizują grafiki w oparciu o tematy zaproponowane przez prowadzących pracownię. W uzasadnionych przypadkach realizują własne propozycje tematyczne. Po zaakceptowaniu projektu wybierana jest technika, metoda realizacji i sposób drukowania.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Na ogólną ocenę pracy studenta składają się: aktywność w pracowni, zaangażowanie i współpraca z prowadzącym, samodzielność, kreatywność, ocena artystycznego i technicznego rezultatu prac. Istotne jest zrealizowanie ustalonej ilości prac.
Zmodyfikowane przez dr Paweł Andrzejewski (ostatnia modyfikacja: 25-01-2018 13:08)