SylabUZ

Generate PDF for this page

Interior design - course description

General information
Course name Interior design
Course ID 06.4-WI-ArchP-AWn-S16
Faculty Faculty of Civil Engineering, Architecture and Environmental Engineering
Field of study Architecture
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Engineer's degree in Architecture
Beginning semester winter term 2017/2018
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 5
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Joanna Legierska-Dutczak
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 - - Credit with grade
Project 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

1. Celem w zakresie wiedzy jest zapoznanie studenta z możliwościami wprowadzenia zmian w przestrzeni wnętrza usługowego lub mieszkalnego ze szczególnym uwzględnieniem jego funkcji. Nauka organizacji przestrzeni wnętrza oraz linearnego, syntetycznego jego zapisu. Waloryzacja obszaru podlegającego opracowaniu. Poznanie zasad kompozycji przestrzennej wnętrza, takich jak: harmonia, kontrast, równowaga, akcenty, skala, różnorodność etc.

Wykonanie dwóch projektów wnętrz w określonej wstępnie przestrzeni na podstawie wybranych projektów semestralnych. Opanowanie umiejętności zarówno szkicowego przedstawienia projektu wnętrza, jak też podania końcowego.

Analiza i adaptacja projektowanych wcześniej wnętrz obiektów o funkcji usługowej, edukacyjnej lub hotelarskiej. Dostosowanie wnętrz do opracowanego profilu użytkowników.

2. Celem w zakresie umiejętności jest nauczenie studenta opracowywania projektów wnętrz mieszkalnych i obiektów publicznych oraz opanowanie umiejętności samodzielnego wykonywaniu projektów wnętrz i detali wnętrzarskich w określonej wstępnie przestrzeni oraz ogólnie pojęte rozwijanie umiejętności kreatywnego kształtowania przestrzeni. Adaptacja projektowanych wcześniej wnętrz obiektów o funkcji mieszkalnej, usługowej, edukacyjnej lub hotelarskiej. Dostosowanie wnętrz do opracowanego profilu użytkowników.

3. Celem w zakresie kompetencji personalnych i społecznych jest przygotowanie studenta do analizy i prezentacji przed grupą profilu użytkownika oraz proponowanego rozwiązania projektowego oraz uzasadnienie proponowanych rozwiązań stylistycznych, kompozycyjnych, funkcjonalnych, ergonomicznych oraz rozwiązań meblarskich w zadanym wnętrzu.

Prerequisites

Formalne: zaliczenie przedmiotów w ramach programu studiów: podstawy projektowania architektury wnętrz, rysunek, rzeźba, malarstwo, projektowanie architektury

Nieformalne: Student powinien posiadać podstawową wiedzę z dziedziny historii sztuki i kultury.

Znajomość podstaw rysunku technicznego i odręcznego, umiejętności przedstawianie koncepcji w formie rysunków i szkiców, umiejętność twórczego myślenia oraz analizy projektów architektoniczno-budowlanych.

Scope

Program wykładów:

Podstawą nauczania jest wiedza o kształtowaniu przestrzeni i formy architektonicznej w relacji do człowieka. Postrzegane, jako integracja zagadnień wynikających z doświadczeń artystycznych, wiedzy humanistycznej i technicznej oraz tradycji, kultury i racji ekonomicznych.

Celem wykładów dostarczenie informacji koniecznych do opanowania umiejętności samodzielnego wykonywaniu projektów wnętrz i detali wnętrzarskich w określonej wstępnie przestrzeni.

Zapoznanie studentów z zagadnieniami z różnych dyscyplin i dziedzin wiedzy dotyczących kształtowania najbliższego otoczenia człowieka rozumianego, jako: wnętrze mieszkalne i użyteczności publicznej, miejsce pracy, miejsce odpoczynku i rekreacji.

Program seminarium - ćwiczenia projektowe:

Celem zajęć jest opanowanie umiejętności samodzielnego wykonywaniu projektów wnętrz i detali wnętrzarskich w określonej wstępnie przestrzeni oraz ogólnie pojęte rozwijanie umiejętności kreatywnego kształtowania przestrzeni.

Zapoznanie studentów z możliwościami wprowadzenia zmian łączących zagadnienia z różnych dyscyplin i dziedzin wiedzy w opracowywanej przestrzeni, w najbliższym otoczeniu człowieka rozumianym, jako: wnętrze mieszkalne i użyteczności publicznej, miejsce pracy, miejsce odpoczynku i rekreacji. Studenci w zakresie podstawowym poznają zagadnienia dotyczące projektowania kompozycji przestrzennych z zieleni i elementów wyposażenia terenów.

Projekty dotyczą otoczenia człowieka rozumianego, jako: wnętrze krajobrazowe, mieszkalne i użyteczności publicznej, miejsce pracy, miejsce odpoczynku i rekreacji.

Istotnym zagadnieniem jest zrozumienie przez studentów zakresu wprowadzania zmian w procesie przekształcania projektowego.

Teaching methods

Metody podające:

Wykład – kształcenie audytoryjne, wykład problemowy, pokaz, prezentacja i dyskusja panelowa.

Ćwiczenia projektowe - zadania projektowe, metoda przypadków, prezentacje i korekty projektów wnętrz o wstępnie ustalonej funkcji w określonej przestrzeni. Konsultacje i omówienie zagadnień projektowych, bazując na analizie opracowywanych przez studenta projektów, oddania przejściowe, prezentacja koncepcji, odesłanie do przypadków.

Metody poszukujące:

kształcenie kreatywne, dyskusja, poszukiwanie i analiza analogicznych rozwiązań, wykorzystanie nowoczesnych narzędzi elektronicznych do prezentacji projektów, multimedialna.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykłady:

Student zdobywa zaliczenie z oceną w randze egzaminu na podstawie obecności na wykładach oraz opracowanej analizy na zadany temat.

Projekt:

Student oceniany jest na podstawie etapów oddań projektowych, wykonanych prac, (jakości i oryginalności) oraz sposobu finalnego podania projektu.

Oceniany jest całokształt pracy studenta, obecność na zajęciach, aktywność i zaangażowanie oraz systematyczność w pracy.

Warunkiem zaliczenia jest wykonanie i prezentacja ćwiczeń projektowych w określonym terminie oraz prezentacja i oddanie finalnego projektu semestralnego.

Zasada ustalania oceny:

Oceną osiągniętych efektów kształcenia z wykładu jest zestawienie kryteriów na podstawie listy obecności oraz wykonanie prezentacji przed grupą.

Oceną z ćwiczeń projektowych jest wyliczenie na podstawie listy obecności, punktacji za oddania poszczególnych etapów projektowych, aktywności na zajęciach, analizy przed grupą oraz finalnego podania i prezentacji projektu semestralnego przed grupą.

Recommended reading

  1. Neufert K., Podręcznik Projektowania architektonicznego-budowlanego, ARKADY, Warszawa 1995.
  2. Pile J., Historia Wnętrz, ARKADY, Warszawa 2006.
  3. Parissien Steven, Historia wnętrz dom od roku 1700, ARKADY, Warszawa 2010.
  4. Cole Emily (red.) Architektura Style i Detale, ARKADY, Warszawa 2007.

Further reading

  1. Dobrzański T.: „Rysunek techniczny maszynowy"
  2. Dream apartments, TASCHEN / EVERGREEN, Köln 2005.
  3. Hykś P., Gabornik M., Vrana O.: „Schody"
  4. Samujłło H. i J.: „Rysunek techniczny i odręczny w budownictwie"
  5. Wendy W. Staebler: „Architectural Detailing in Residentiallnteńors"
  6. Wojciechowski L., „Dokumentacja Budowlana 1, rysunek budowlany”, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1985.
  7. Working spacer, TASCHEN / EVERGREEN, Köln 2005

Notes

-


Modified by dr hab. inż. arch. Bogusław Wojtyszyn, prof. UZ (last modification: 02-05-2017 14:55)