SylabUZ
Course name | Interior design |
Course ID | 06.4-WI-ArchP-AWn-S16 |
Faculty | Faculty of Civil Engineering, Architecture and Environmental Engineering |
Field of study | Architecture |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Engineer's degree in Architecture |
Beginning semester | winter term 2017/2018 |
Semester | 6 |
ECTS credits to win | 5 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | - | - | Credit with grade |
Project | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
1. Celem w zakresie wiedzy jest zapoznanie studenta z możliwościami wprowadzenia zmian w przestrzeni wnętrza usługowego lub mieszkalnego ze szczególnym uwzględnieniem jego funkcji. Nauka organizacji przestrzeni wnętrza oraz linearnego, syntetycznego jego zapisu. Waloryzacja obszaru podlegającego opracowaniu. Poznanie zasad kompozycji przestrzennej wnętrza, takich jak: harmonia, kontrast, równowaga, akcenty, skala, różnorodność etc.
Wykonanie dwóch projektów wnętrz w określonej wstępnie przestrzeni na podstawie wybranych projektów semestralnych. Opanowanie umiejętności zarówno szkicowego przedstawienia projektu wnętrza, jak też podania końcowego.
Analiza i adaptacja projektowanych wcześniej wnętrz obiektów o funkcji usługowej, edukacyjnej lub hotelarskiej. Dostosowanie wnętrz do opracowanego profilu użytkowników.
2. Celem w zakresie umiejętności jest nauczenie studenta opracowywania projektów wnętrz mieszkalnych i obiektów publicznych oraz opanowanie umiejętności samodzielnego wykonywaniu projektów wnętrz i detali wnętrzarskich w określonej wstępnie przestrzeni oraz ogólnie pojęte rozwijanie umiejętności kreatywnego kształtowania przestrzeni. Adaptacja projektowanych wcześniej wnętrz obiektów o funkcji mieszkalnej, usługowej, edukacyjnej lub hotelarskiej. Dostosowanie wnętrz do opracowanego profilu użytkowników.
3. Celem w zakresie kompetencji personalnych i społecznych jest przygotowanie studenta do analizy i prezentacji przed grupą profilu użytkownika oraz proponowanego rozwiązania projektowego oraz uzasadnienie proponowanych rozwiązań stylistycznych, kompozycyjnych, funkcjonalnych, ergonomicznych oraz rozwiązań meblarskich w zadanym wnętrzu.
Formalne: zaliczenie przedmiotów w ramach programu studiów: podstawy projektowania architektury wnętrz, rysunek, rzeźba, malarstwo, projektowanie architektury
Nieformalne: Student powinien posiadać podstawową wiedzę z dziedziny historii sztuki i kultury.
Znajomość podstaw rysunku technicznego i odręcznego, umiejętności przedstawianie koncepcji w formie rysunków i szkiców, umiejętność twórczego myślenia oraz analizy projektów architektoniczno-budowlanych.
Program wykładów:
Podstawą nauczania jest wiedza o kształtowaniu przestrzeni i formy architektonicznej w relacji do człowieka. Postrzegane, jako integracja zagadnień wynikających z doświadczeń artystycznych, wiedzy humanistycznej i technicznej oraz tradycji, kultury i racji ekonomicznych.
Celem wykładów dostarczenie informacji koniecznych do opanowania umiejętności samodzielnego wykonywaniu projektów wnętrz i detali wnętrzarskich w określonej wstępnie przestrzeni.
Zapoznanie studentów z zagadnieniami z różnych dyscyplin i dziedzin wiedzy dotyczących kształtowania najbliższego otoczenia człowieka rozumianego, jako: wnętrze mieszkalne i użyteczności publicznej, miejsce pracy, miejsce odpoczynku i rekreacji.
Program seminarium - ćwiczenia projektowe:
Celem zajęć jest opanowanie umiejętności samodzielnego wykonywaniu projektów wnętrz i detali wnętrzarskich w określonej wstępnie przestrzeni oraz ogólnie pojęte rozwijanie umiejętności kreatywnego kształtowania przestrzeni.
Zapoznanie studentów z możliwościami wprowadzenia zmian łączących zagadnienia z różnych dyscyplin i dziedzin wiedzy w opracowywanej przestrzeni, w najbliższym otoczeniu człowieka rozumianym, jako: wnętrze mieszkalne i użyteczności publicznej, miejsce pracy, miejsce odpoczynku i rekreacji. Studenci w zakresie podstawowym poznają zagadnienia dotyczące projektowania kompozycji przestrzennych z zieleni i elementów wyposażenia terenów.
Projekty dotyczą otoczenia człowieka rozumianego, jako: wnętrze krajobrazowe, mieszkalne i użyteczności publicznej, miejsce pracy, miejsce odpoczynku i rekreacji.
Istotnym zagadnieniem jest zrozumienie przez studentów zakresu wprowadzania zmian w procesie przekształcania projektowego.
Metody podające:
Wykład – kształcenie audytoryjne, wykład problemowy, pokaz, prezentacja i dyskusja panelowa.
Ćwiczenia projektowe - zadania projektowe, metoda przypadków, prezentacje i korekty projektów wnętrz o wstępnie ustalonej funkcji w określonej przestrzeni. Konsultacje i omówienie zagadnień projektowych, bazując na analizie opracowywanych przez studenta projektów, oddania przejściowe, prezentacja koncepcji, odesłanie do przypadków.
Metody poszukujące:
kształcenie kreatywne, dyskusja, poszukiwanie i analiza analogicznych rozwiązań, wykorzystanie nowoczesnych narzędzi elektronicznych do prezentacji projektów, multimedialna.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykłady:
Student zdobywa zaliczenie z oceną w randze egzaminu na podstawie obecności na wykładach oraz opracowanej analizy na zadany temat.
Projekt:
Student oceniany jest na podstawie etapów oddań projektowych, wykonanych prac, (jakości i oryginalności) oraz sposobu finalnego podania projektu.
Oceniany jest całokształt pracy studenta, obecność na zajęciach, aktywność i zaangażowanie oraz systematyczność w pracy.
Warunkiem zaliczenia jest wykonanie i prezentacja ćwiczeń projektowych w określonym terminie oraz prezentacja i oddanie finalnego projektu semestralnego.
Zasada ustalania oceny:
Oceną osiągniętych efektów kształcenia z wykładu jest zestawienie kryteriów na podstawie listy obecności oraz wykonanie prezentacji przed grupą.
Oceną z ćwiczeń projektowych jest wyliczenie na podstawie listy obecności, punktacji za oddania poszczególnych etapów projektowych, aktywności na zajęciach, analizy przed grupą oraz finalnego podania i prezentacji projektu semestralnego przed grupą.
-
Modified by dr hab. inż. arch. Bogusław Wojtyszyn, prof. UZ (last modification: 02-05-2017 14:55)