SylabUZ

Generate PDF for this page

Free Choice Laboratory-Art - course description

General information
Course name Free Choice Laboratory-Art
Course ID 03.0-WA-AWP-PART-Ć-S14_pNadGen8D1OW
Faculty Faculty of Arts
Field of study Interior Design
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2017/2018
Course information
Semester 5
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Piotr Czech
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 15 1 - - Credit with grade

Aim of the course

Samodzielne, poszerzanie świadomości pojęcia plakatu, będącego komunikatem, „skrótem myślowym” oraz sposobem na wyrażanie idei, opinii i określonego światopoglądu. Zdobycie umiejętności różnorodnych form przygotowania plakatu: dla działalności komercyjnej, kulturalnej, społecznej jak i indywidualnej kreacji artystycznej. Kreowanie zdolności syntezyw plakacie oraz elementu zaskoczenia i kojarzenia. Kształtowanie praktycznych umiejętności formułowania i wyrażania treści w ilustracji w różnych obszarach wykorzystania (ilustracja artystyczna lub na potrzeby publikacji). Orientacja w nowych trendach związanych z plakatem oraz ilustracją. Projektowanie opakowań, dopasowane wysokiego poziomu grafiki do kształtu oraz dążenie do spójności i czytelności poszczególnych elementów. Uzyskanie wysokiego poziomu artystycznego w projektowaniu zarówno plakatów jak i ilustracji, który uwzględnia indywidualne predyspozycje studentów. Świadomość wykorzystywanego znaku, typografii oraz koloru w komponowniu. Kreowanie indywidualnych postaw w tym obszarze ma na celu uzyskanie jak najciekawszych efektów w twórczości artystycznej studenta oraz poszerzanie jego wrażliwości estetycznej oraz umiejętności samodzielnego i efektywnego wdrażania projektów graficznych.

Prerequisites

Zaawansowana umiejętność obsługi komputera. Obsługa programów graficznych Adobe Creative Suite (Photoshop, Illustrator, InDesign), Corel Draw, Fontlab Studio. Umiejętność komponowania tekstu i obrazu, znajomość pojęć z zakresu projektowania graficznego, Znajomość historii grafiki projektowej.

Scope

Ćwiczenia w zakresie przedmiotu obejmują projektowanie komunikatu wizualnego w obrębie plakatu, ilustracji, opakowań – kształtowanie umiejętności syntetycznego i analitycznego myślenia w kreowaniu koncepcji graficznych, zdolności interpretacyjnych oraz warsztatu, który pozwala na samodzielne oraz kreatywne rozwiązywanie problemów projektowych.

Teaching methods

Ćwiczenia realizowane są w oparciu o konsultacje zapoczątkowane koncepcjami szkicowymi (manualnymi) aż po gotowe realizacje (tematy do wyboru – treści programowe) w adekwatnym oprogramowaniu graficznym w które wyposażona jest pracownia komputerowa. Indywidualne konsultacje pozwalają na wypracowaniu właściwych i samodzielnych decyzji projektowych. Studenci przygotowują również materiały i pracują samodzielnie poza pracownią. Zajęcia poparte są materiałami wizualnymi, pokazami oraz krótkimi wykładami dotyczącymi współczesnych zagadnień projektowania, plakatu oraz ilustracji z  odniesieniami do źródeł www oraz dyskusjami w tym obszarze. Studenci zobowiązani są do bieżącego zapoznawania się z aktualnymi propozycjami z zakresu czasopism i literatury oraz stron www.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie z oceną. 
Ćwiczenia – na ocenę z ćwiczeń składają się wyniki osiągnięte w ramach konsultacji indywidualnych projektów (80%) oraz aktywność na zajęciach (20%).

Obowiązkowa obecność na zajęciach. Realizacja wyznaczonych ilościowo ćwiczeń w obszarze semestru (roku) z możliwością wyboru z pełnego zakresu propozycji. Przygotowanie prac do wydruku: pliki .pdf , druk zrealizowanych prac. Przesłanie w formie cyfrowych „wglądówek” zrealizowanych zadań.

Recommended reading

  1. Bringhurst Robert, Elementarz stylu w typografii, Design Plus, Kraków 2007
  2. Frutiger Adrian, Człowiek i jego znaki, Wydawnictwo d2d.pl, Warszawa 2010
  3. Gołąb Andrzej, Od projektu aż po druk. O współpracy grafika z drukarzem, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2013
  4. Mitchel Michael, Wightman Susan, Typografia książki – podręcznik projektanta, Wydawnictwo d2d.pl, Kraków 2012
  5. Noordzij Gerrit, Kreska Teoria pisma, wydawnictwo d2d.pl, Kraków 2014
  6. Twemlow Alice, Czemu służy grafika użytkowa, ABE Dom Wydawniczy, Warszawa 2006
  7. Tschichold Jan, Nowa Typografia _ Faksymilie najważniejszej książki o typografii wydanej w XX w. (Berlin 1928), Wydawnictwo Recto Verso, Łódź 2011

Further reading

  1. Dębowski Przemek., Mrowczyk Jacek, Widzieć Wiedzieć, Wydawnictwo Karakter, Kraków 2011
  2. Mrowczyk Jacek, Warda Michał, Projektowanie graficzne w Polsce, Wydawnictwo Karakter, Kraków 2010
  3. Rypson Piotr, Nie gęsi. Polskie projektowanie graficzne 1919–1949, Wydawnictwo Karakter, Kraków 2011
  4. Rolka Magdalena, Praktyczny Poradnik Młodego Projektanta (Wywiady z polskimi projektantami graficznymi), Wydawnictwo Brambla, Warszawa 2014
  5. Shaughanessy Adrian, Jak zostać dizajnerem i nie stracić duszy, Wydawnictwo Karakter, Kraków 2012
  6. Tomaszewski Andrzej, Architektura książki, Wydawnictwo COBRPP, Warszawa 2011
  7. Wicha Marcin, Jak przestałem kochać design, Wydawnictwo Karakter, Kraków 2015

Notes


Modified by mgr Joanna Legierska-Dutczak (last modification: 29-04-2017 13:16)