SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język angielski 1 |
Kod przedmiotu | 09.0-WK-IDD-JA1-L-S15_pNadGenKV1JM |
Wydział | Wydział Matematyki, Informatyki i Ekonometrii |
Kierunek | Inżynieria danych |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr letni 2017/2018 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu, mówienia, czytania oraz pisania w języku angielskim. Szersze wykorzystanie funkcji językowych umożliwiających posługiwanie się językiem angielskim w celu wyrażania treści związanych z matematyką, informatyką i zagadnieniami związanymi z inżynierią danych. Powtórzenie i rozszerzenie struktur gramatycznych stosowanych do wyrażania przeszłości, tworzenia zdań w stronie biernej, rozumienia tekstów specjalistycznych wykorzystujących te struktury oraz do tworzenia pytań.
Rozwijanie i pogłębianie umiejętności stosowania języka specjalistycznego w mówieniu. Pogłębienie znajomości zasad przedstawiania prezentacji w języku angielskim oraz znajomości elementów języka specjalistycznego.
Znajomość języka na poziomie biegłości B1+/B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy.
Wprowadzenie i rozwinięcie oraz utrwalenie materiału leksykalnego i gramatycznego, umożliwiającego studentowi opanowanie następujących umiejętności:
· opisywanie zdarzeń przeszłych w szerokim zakresie – porównywanie czasu wystąpienia zjawisk przeszłych
· rozumienie i stosowanie strony biernej
· wymiana informacji dotyczących treści związanych z matematyką, informatyką i inżynierią danych
· powtórzenie definicji liczb całkowitych, naturalnych, wymiernych, niewymiernych, rzeczywistych, zespolonych
· odczytywanie liczb i działań matematycznych - powtórzenie
· przypomnienie podstawowego słownictwa stosowanego do opisu i odczytu równań
· poznanie słownictwa stosowanego w artykułach zawierających treści matematyczne i informatyczne (badania operacyjne, bazy danych)
· rozumienie tekstów specjalistycznych
· przygotowanie i wygłoszenie referatu zawierającego treści matematyczne, informatyczne, z zakresu inżynierii danych
· prowadzenie dyskusji na tematy specjalistyczne
· formułowanie pytań służących pogłębieniu znajomości struktur gramatycznych i danego tematu
· rozumienie pytań zawierających treści specjalistyczne i udzielanie odpowiedzi
Praca w grupie, praca z tekstami zawierającymi treści przedmiotowe – tłumaczenie, dyskusja, rozmowa, prezentacja multimedialna, ćwiczenia leksykalne i gramatyczne.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie z oceną: warunkiem zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie pozytywnych ocen z kolokwiów i testów obejmujących zakres tematyczny zajęć, prezentacja pracy własnej na zajęciach, udział w dyskusjach.
1. C. Oxenden, V. Latham-Koenig, P. Seligson, New English File Student’s Book, Oxford University Press 2007
2. C. Oxenden, V. Latham-Koenig, P. Seligson, New English File Workbook, Oxford University Press 2007
1. FCE Use of English by V. Evans
2. materiały z Internetu
3. L. Szkutnik, Materiały do czytania – Mathematics, Physics, Chemistry, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne
4. J. Pasternak-Winiarska, English in Mathematics, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2006.
5. artykuły z czasopism specjalistycznych
Zmodyfikowane przez dr Robert Dylewski, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 09-04-2017 16:16)