SylabUZ

Generate PDF for this page

Foreign language-English - course description

General information
Course name Foreign language-English
Course ID 09.1-WA-ArchWP-LEKTa-S17
Faculty Faculty of Arts
Field of study Interior Design
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2017/2018
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Joanna Simpson
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Opanowanie przedmiotu na poziomie B1+ według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego oraz w zakresie niezbędnym dla potrzeb studiowania i wykonywania pracy zawodowej

Prerequisites

Znajomość języka angielskiego na poziomie A2 według skali Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.

Scope

  1. System Edukacji w Polsce i krajach anglosaskich - dyskusja w grupach w języku angielskim.
  2. Test sprawdzający poziom wiedzy studenta z języka angielskiego i służący jako podstawa do dalszej oceny poczynionych przez studentów postępów w osiągnięciu wyższego poziomu - B1+
  3. Praca i życie za granicą - prowadzenie rozmów na temat życia, pracy, systemu edukacji i opieki zdrowotnej, systemu bankowego itp. w Wielkiej Brytanii.
  4. Szukanie pracy - pisanie podań o pracę, dialogi - rozmowa kwalifikacyjna, pisanie podań o pracę i CV.
  5. Kariera zawodowa - opisywanie własnej sylwetki profesjonalnej lub planów zawodowych na przyszlość.
  6. Freelancing - wady i zalety pracy zawodowej artysty jako freelancer.
  7. Testy z writing and reading na poziomie A2/B1 sprawdzające postępy studentów w osiągnięciu wyższego poziomu językowego wymaganego w danym semestrze.
  8. Funkcjonowanie w życiu artystycznym - dyskusje na temat organizacji wystaw, happeningów artystycznych.
  9. Test zaliczeniowy.
  10. Prezenytacja indywidualna z użyciem PowerPoint.

Teaching methods

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Grade              Requirements I                                                                      Requirement II          

5                    Attend* 26-30 hours                                                               &         give an in-class presentation***           

OR       obtain 65% + in an end-of-semester test**               &         give an in-class presentation***

                                                                                   

4                    Attend* 24 hours                                                                    &         give an in-class presentation***           

OR       obtain 50% - 64% in an end-of-semester test**        &         give an in-class presentation***

           

3                    Attend* 22 hours                                                                    &         give a presentation***                      

OR       obtain 40% - 49% in an end-of-semester test**        &         give a presentation***          

 

Recommended reading

  1. Oxenden, C., 2009 New English File. Advanced Student's Book., University Press, Oxford University.
  2. Davis, P. and Falla, I., 2008, FCE Result, University Press, Oxford.
  3. Hughes, D and Lawlor, P., 2007, ESOL EXEMPLARS, DfES Publications, Nottingham
  4. O'conne, l Sue. 1993. Focus on Advanced English C.A.E. Longman.
  5. FCE Gols 2015

Further reading

Notes


Modified by mgr Joanna Simpson (last modification: 28-04-2017 17:27)