SylabUZ

Generate PDF for this page

Painting - course description

General information
Course name Painting
Course ID 03.1-WA-MalP-MAL-Ć-S14_pNadGenXZX2D
Faculty Faculty of Arts
Field of study Painting
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2017/2018
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 7
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 105 7 - - Credit with grade

Aim of the course

Rozpoznanie i rozwinięcie mentalnych i manualnych uzdolnień studenta oraz nauczenie go podstawowych metod z zakresu obrazowania w określonej technice malarskiej. Stworzenie warunków dla zdobycia niezbędnych doświadczeń oraz dla opanowania umiejętności warsztatowych w stopniu umożliwiającym swobodne tworzenie oryginalnych utworów. Rozwinięcie twórczej postawy studenta opartej na zaangażowaniu i samorozwoju.

Prerequisites

Zaliczenie zajęć z przedmiotu z poprzedniego semestru.

Scope

  • Projektowanie i planowanie kompozycji malarskich (szkic malarski).
  • Hierarchizacja i świadomy dobór środków plastycznych w związku z tematem i celem zadania.
  • Podstawy świadomego kształtowania formy dzieła plastycznego.
  • Realizacja prac zgodnych z przyjętym konceptem artystycznym.

Teaching methods

  • Ćwiczenia realizowane pod kierunkiem pedagoga.
  • Indywidualny kontakt pedagoga ze studentem.
  • Omawianie wszystkich realizowanych zadań zarówno na etapie projektów, w trakcie ich powstawania jak też wobec gotowych, ukończonych prac.
  • Realizowanie własnego programu twórczego zgodnie z kierunkiem nadanym przez pedagoga.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunkiem otrzymania zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach, w roboczych przeglądach prac oraz zrealizowanie wszystkich zadań i tematów.

Recommended reading

  • Władysław Ślesicki, Techniki malarskie, spoiwa organiczne, Wydawnictwo Arkady, Warszawa,1984
  • Wasyl Kandyński, O duchowości w sztuce, Państwowa Galeria Sztuki, łódź, 1996
  • Władysław Strzemiński, Teoria widzenia, Wydawnictwo słowo/obraz/terytoria, Gdańsk, 2001
  • Praca zbiorowa: Techniki wielkich mistrzów malarstwa, Wydawnictwo Arkady, Warszawa, 2004
  • David Hockney: Wiedza tajemna, sekrety technik malarskich dawnych mistrzów, Wydawnictwo Uniwersitas, Kraków, 2006

Further reading

  • Artforum, WWW.ARTFORUM.COM
  • Art Review, WWW.ARTREVIEW.COM
  • Flash Art., WWW.FLASHARTONLINE.COM
  • Parkett, WWW.PARKETTART.COM
  • Obieg, WWW.OBIEG.PL
  • Katalogi monograficzne i katalogi z wystaw różnych artystów.

Notes

Ze względu na często występujące naturalne różnice w poziomie uzdolnień plastycznych studentów jak również różnice w tempie przyswajania specyficznej wiedzy i umiejętności pedagog jest zmuszony indywidualizować tok pracy na wszystkich etapach kształcenia. Poszczególne części programu i elementy tworzące zakres tematyczny przedmiotu mogą być realizowane przez pedagogów w różnym czasie. Zdarza się również, że na kolejnych etapach kształcenia powraca się też w miarę potrzeby do zadań o charakterze podstawowym.


Modified by dr Jarosław Jeschke (last modification: 02-06-2017 12:11)