SylabUZ
Course name | Elective 2 |
Course ID | 08.0-WA-MalarP-Fkl2-W-S13_pNadGenGA6MY |
Faculty | Faculty of Arts |
Field of study | Painting |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2017/2018 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 1 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | - | - | Credit |
Zapoznanie studentów z przykładami działań artystycznych w przestrzeni publicznej w Polsce i za granicą;
Refleksja nad działalnością artysty w przestrzeni społecznej;
Podstawowa znajomość zagadnień ze sztuki współczesnej
Sztuka współczesna pozostaje dziś pod ogromnym wpływem czynników zewnętrznych. Rolą artysty zaangażowanego w życie społeczne nie jest rozwiązywanie problemów, lecz wskazywanie punktów zapalnych lub próba podsunięcia ich rozwiązań. Na zajęciach przeanalizujemy przykłady aktywizmu w sztukach wizualnych, architekturze i przestrzeni publicznej. Zastanowimy się też czy radykalne działania są w stanie wpłynąć na poprawę jakości naszego życia codziennego.
wykład, krótkie formy warsztatowe, dyskusja
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
uczestnictwo w zajęciach
Justin McGuirk, Radykalne Miasta, Warszawa, 2015
Skuteczność sztuki, pod red. Tomasza Załuskiego, Łódź, 2014
Piotr Piotrowski, Agorafilia. Sztuka i demokracja w postkomunistycznej Europie, Poznań, 2010
Jan Gehl, Życie pomiędzy budynkami. Użytkowanie przestrzeni pomiędzy budynkami, Kraków, 2009
Jan Gehl, Miasta dla ludzi, Kraków, 2014
Jane Jacobs, Śmierć i życie wielkich miast Ameryki, Warszawa, 2015
Project for Public Spaces, Jak przetworzyć Miejsce. Podręcznik kreowania udanych przestrzeni publicznych: http://www.mck.pk.edu.pl/panel/dokumenty/PPS, Jak_przetworzyc_miejsce.pdf
Modified by dr Jarosław Jeschke (last modification: 20-04-2017 11:22)