SylabUZ

Generate PDF for this page

The basic knowledge of multimedia - course description

General information
Course name The basic knowledge of multimedia
Course ID 03.4-WA-MalP-MEDI-Ć-S14_pNadGenDG6KF
Faculty Faculty of Arts
Field of study Painting
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2017/2018
Course information
Semester 5
ECTS credits to win 4
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Katarzyna Dziuba
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Celem dydaktycznym przedmiotu jest przygotowanie studenta do tworzenia szeroko rozumianego cyfrowego obrazu graficznego (o różnym  zastosowaniu, funkcji, formie itd).,

- poszerzenie wiedzy  na temat mediów cyfrowych,

- praktyczne zastosowanie specyficznych cech obrazu cyfrowego do realizacji utworów wizualnych,

- twórcze eksperymentowanie z obrazem i warsztatem cyfrowym,

- łączenie mediów i różnych typów obrazowania, 

- umiejętność konstruowania idei artystycznych,

- rozwinięcie i poszerzenie własnego języka wypowiedzi artystycznej,

- budowanie świadomości plastycznej i indywidualnej kreatywności,

- rozwijanie zdolności samodzielnego podejmowania zadań twórczych

- doskonalenie cyfrowego warsztatu graficznego ( ćwiczenia i zadania pozwalające poznać możliwości rastrowego programu graficznego - Photoshop )

 

 

 

Prerequisites

Znajomość zasad kompozycji. Dobrze widziana podstawowa wiedza z zakresu: grafiki warsztatowej i/lub projektowej oraz  podstawowa znajomość programów graficznych  pakietu Adobe Suite

Scope

Tematy ćwiczeń pozwalają na szeroką interpretację i poszukiwanie odpowiedzi zgodnej z potrzebami twórczymi autora pracy.

Zakres tematyczny uwzględnia:

- warsztat cyfrowy jako inspiracja,

- skanowanie, fotografowanie jako eksperymentalny proces kreacji artystycznej,

- łączenie mediów: fotografii, grafiki, rysunku itd. (cyfrowy kolaż), 

- łączenie druku cyfrowego z tradycyjnymi  technikami  graficznymi,

- łącznie obrazu statycznego z obrazem ruchomym.

 

Teaching methods

Ćwiczenia, konsultacje, dyskusje, pokazy - prezentacje.

Student realizuje zadania - projekty i na bieżąco omawia je z  prowadzącym (w wyjątkowych sytuacjach również możliwość  konsultacji mailowej). Weryfikacją poszczególnych etapów i stopnia zaawansowania realizacji są obowiązkowe przeglądy śródsemestralne.

Finalnym etapem jest realizacja projektu w formie:  wydruku cyfrowego lub technik łączonych np. druk cyfrowy z drukiem warsztatowym lub inne: obiekt, instalacja, projekcja prezentowane na przeglądzie końcoworocznym.

Najlepsze prace biorą udział w wystawie końcoworocznej.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Bieżące  konsultacje oraz  przeglądy śródsemestralne.

Ostateczna ocena pracy studenta (zaliczenie z oceną)  odbywa się na podstawie konkretnej realizacji projektów  w formie wydruku, projekcji, instalacji itp. spójnego cyklu prac.

Na finalną ocenę składają się:obecność i aktywność na zajęciach, osiągnięte wyniki, samodzielność podejmowania decyzji, zaangażowanie w przebieg procesu dydaktycznego.

Skala ocen: 2 do 5

 

 

Recommended reading

Katalogi z konkursów i wystaw min:

1.   5 -10  Biennale Grafiki Studenckiej – Poznan 2007, 2009, 2011, 2013, 2015, 2017

2.    ARSGRAFIA – PrintArt 2009, Międzynarodowe Triennale PrintArt Kraków - Katowice 2009, wydawca ASP w Katowicach

3.    7 - 8 Triennale Grafiki Polskiej, Katowice 2009 I 2012, BWA Katowice

4.     9 Triennale Grafiki Polskiej, Katowice 2015, Muzeum Śląskie w Katowicach, Katowice

5.     Grand Prix Młodej Grafiki Polskiej- Kraków 2006, 2009, 2012, 2015

6.    Międzynarodowe Triennale Grafiki – Kraków 2006, 2009, 2012, 2015

7.    Kolor w Grafice Toruń 2003, 2006, 2009, 2012, 2015 Galeria Sztuki Wozownia

8.    Międzynarodowe  Biennale Grafiki Cyfrowej – Gdynia 2008, 2010, 2012, 2014, 2016

Podręczniki  do  nauki programów graficznych min:

    - Adobe  Photoshop CS5/CSP PL , Helion, 2011, Po prostu Photoshop CS5/CSP PL, Helion 2011, Elaine Weinmann, Peter Lourekas

     - Adobe Photoshop CC/CC, Andrew Faulkner, Conrad Chavez, Wydawnictwo Helion, 2016 – OFICJALNY PODRĘCZNIK

Inne:

1.    ,,Digital art”,  Christiane Paul, Thames& Hudson world of art ,2003

2.    ,,Printmaking at the edge’’ Richard Noice, 2006

3.    ,,Colour in art ‘’ John Gage ,Thames& Hudson world of art, 2006

4.    „Grafika współczesna :Między unikatem a elektroniczną kopią: referaty z sesji naukowej zorganizowanej w ramach programu Międzynarodowego Triennale Grafiki Kraków, 1999

5.    „Zastosowanie druku cyfrowego w praktyce grafiki artystycznej” Prof. A. Romaniuk ASP Katowice 2002

6.    Lev Manovich, Język nowych mediów, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006

7.    R.W.Kluszczyński, Sztuka Interaktywna-Od dzieła –instrumentu do interaktywnego spektaklu, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2010

8.    Interaktywne Media Sztuki,red A. Porczak, ASP Kraków 2009

9.    Estetyka cyfrowa, N.Bolz, przeł J.Ostaszewski, red.A. Gwóźdź

10.    Sztuka i iluzja, B.Gombrich, PWN,Warszawa 1984

11.    Punkt,linia,płaszczyzna, W.Kandinsky, Warszawa 1989

12.    Sztuka w Polsce 1945- 2005, A. Rottenberg,  ,Stemtor, Warszawa 2005

13.    Sztuka i percepcja wzrokowa, R.Arnheim,PWN,Warszawa 1979

Further reading

1.       Czasopisma: ,,Arteon”  „Format” ,,2+3D",,,Notes", ,,Autoportret’’ Exit’’ ‘’Grafia (2004-2008)

2.      Strony www:

-  www:triennial.cracow.pl (Stowarzyszenie Miedzynarodowe Triennale Grafiki- Kraków)

-  www:icondata.trienial.cracow.pl  (wirtualne muzeum współczesnej grafiki)

-  www:polishprintmaking.com

- www:arteon.pl

- www:obieg.pl

3.      ,,Namietnosci i inne przypadki, /Izabella Gustowska: Passions and Other Cases, Centrum Sztuki Współczesnej, Warszawa 2001,

4.    ,,Społeczeństwo informacyjne, Cyberkultura. Sztuka, Multimediów,    R.W.Kluszczyński ,   Rabid, Kraków 2001,

5.    ,,Skanowanie cyfrowe dla profesjonalistów", Busch David D.

6.    ,,Sztuka i percepcja wzrokowa” Rudolf Arnheim

7.    ,,KOLOR  kurs dla artystów i projektantów” David Hornung, Universitas, 2009

8.    ,,Contemporary graphic art. in Poland”R. Noyce– Craftsman House – 1997

9.    Wprowadzenie w problematykę widzenia, WFP,ASP Kraków,Jan Pamuła

10.    Główne kontrowersje estetyki współczesnej,B.Dziemidok

 

Notes


Modified by dr Katarzyna Dziuba (last modification: 07-05-2017 21:56)