kształcenie umiejętności argumentowania racji (idei) twórczej;
budowanie wartości autonomicznych;
kształcenie w zakresie swobodnego dyskursu artystycznego przy zachowaniu elastyczności i otwartości dla refleksji alternatywnych;
wzbogacanie umiejętności obserwacji możliwie szerokiego spektrum zjawisk;
kształcenie wrażliwości artystycznej;
budowanie indywidualistycznych postaw
Wymagania wstępne
wykształcone predyspozycje manualne oraz dobra orientacja w zakresie historii i teorii sztuki i sztuki współczesnej;
opanowanie warsztatu artystycznego;
rozwinięta świadomość artystyczna
Zakres tematyczny
Tematy wg wymagań i oczekiwań indywidualnych z nastawieniem na przygotowanie dla potrzeb pracowni dyplomujących w zakresie warsztatu artystycznego w szerokim tego pojęcia znaczeniu.
Metody kształcenia
dyskusja indywidualna;
monitorowanie rozwoju świadomości warsztatowej i artystycznej;
opieka merytoryczna nad realizacjami;
wspólna analiza jakości ideowych;
dyskusja na forum publicznym;
organizacja wystaw, prezentacji, wystąpień
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
frekwencja;
aktywne uczestnictwo w zajęciach;
kreatywne podejście do zajęć;
kreatywna postawa artystyczna;
wysoka świadomość twórcza
Literatura podstawowa
Zależnie od wybranej pracowni.
Literatura uzupełniająca
Zależnie od wybranej pracowni.
Uwagi
Program dydaktyczny Pracowni Wolnego Wyboru zakłada możliwie dużą swobodę studenta i znaczący nakład jego pracy w kreację indywidualnej i świadomej postawy artystycznej, której konsekwencją jest autonomiczne dzieło.
Zmodyfikowane przez dr hab. Helena Kardasz, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 22-06-2017 20:14)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.