SylabUZ
Course name | Photography |
Course ID | 03.4-WA-EASPP-FOTF2-Ć-S14_pNadGenJO7TC |
Faculty | Faculty of Arts |
Field of study | Visual arts |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2017/2018 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 4 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Doświadczenie fotografii jako autonomicznego (posiadającego swoją własną tradycję) środka wypowiedzi. Semestr II - pogłębianie umiejętności warunkujących prawidłowość rejestracji obrazu fotograficznego (praca z aparatem fotograficznym - zapis cyfrowy - prawidłowość parametrów) Wprowadzenie zagadnień w odniesieniu do umiejętności warsztatowych (np. praca ze skanerem: przełożenie zapisu analogowego w cyfrowy). Udział różnorodnych elementów w budowaniu znaczeń obrazu fotograficznego: kreatywna rola światła, przełożenie przestrzeni na płaszczyznę, element ruchu w fotografii, temperatura barwowa w fotografii.
Umiejętności wynikające z zaliczenia I semestru.
Zajęcia ćwiczeniowe studyjne i plenerowe w grupie, interpretacja tematów w oparciu o zapis: cyfrowy. Przykładowe zagadnienia: fotografia światła i temperatura barwowa w fotografii, fotografia przestrzeni i inscenizacja. Tematy proponowane do pracy indywidualnej. Temat semestralny proponowany do realizacji w grupie poza czasem zajęć.
Systematyczne zajęcia w grupie - przedstawianie wybranych tematów i zagadnień przy pomocy prezentacji wizualnych, wspólne realizacje niektórych ćwiczeń w salach laboratoryjnych Pracowni Fotografii, konsultacje indywidualne w odniesieniu do realizacji programu. Pracowniane przeglądy prac: śródsemestralny i semestralny.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Uczestniczenie w zajęciach, realizacja tematów proponowanych do pracy indywidualnej; udział w przeglądach: śródsemestralnym i semestralnym. Końcowe przedstawienie prac.
Benjamin Walter, „Dzieło sztuki w dobie reprodukcji technicznej”, w: „Anioł historii”, red. H. Orłowski, Wyd. Poznańskie, Poznań 1996
Brauchitsch Boris von, „Mała historia fotografii”, Cyklady, Warszawa 2004
Sontag Susan, „O fotografii”, Wyd. Artystyczne i Filmowe, Warszawa 1989
Tomaszczuk Zbigniew, „Łowcy obrazów. Szkice o fotografii”, CAK, Warszawa 1998
„Fotografia: realność medium”, praca zbiorowa pod red. G. Dziamskiego, A. Kępińskiej, S. Wojneckiego, ASP Poznań, Poznań 2000
Michałowska Marianna, „Niepewność przedstawienia. Od kamery obskury do współczesnej fotografii”, Rabid, Kraków 2004
Rouillé André, „Fotografia. Między dokumentem a sztuką współczesną”, Universitas, Kraków 2007
Studenci, którzy dokonali wyboru modułu fakultatywnego w zakresie mediów cyfrowych i projektowania graficznego, kontynuują zajęcia w Pracowni Fotografii w ramach III i IV semestru studiów.
Modified by dr hab. Helena Kardasz, prof. UZ (last modification: 22-06-2017 20:14)