SylabUZ

Generate PDF for this page

The basic knowledge of marketing in the culture of music - course description

General information
Course name The basic knowledge of marketing in the culture of music
Course ID 03.2-WA-JiMEP-MAR-Ć-S14_pNadGenFRA3E
Faculty Faculty of Arts
Field of study Jazz and Popular Music
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2017/2018
Course information
Semester 1
ECTS credits to win 1
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Rafał Ciesielski, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 15 1 - - Credit with grade

Aim of the course

- zdobycie wiedzy teoretycznej z zakresu podstawowych regulacji prawnych i organizacyjnych tyczących podmiotów działających w sferze kultury,

- poszerzenie wiedzy na temat stanu i uwarunkowań współczesnej kultury muzycznej i rynku dóbr kultury,

- zdobycie umiejętności analizowania - w podstawowym zakresie - procesów i mechanizmów funkcjonowania kultury w ramach realiów rynkowych,

- zdobycie podstaw wiedzy i umiejętności praktycznych w zakresie działalności w sferze kultury m.in. podstaw marketingu, reklamy, podstaw public relations, sponsoringu, kultury w mediach, etykiety menedżera

- praktyczne przygotowanie do podjęcia aktywności w zakresie projektowania, organizacji i realizacji przedsięwzięć z dziedziny kultury muzycznej

Prerequisites

Brak wymagań wstępnych

Scope

Semestr I: 1. Podstawy prawne działalności w sferze kultury. 2. Uwarunkowania funkcjonowania rynku kultury w Polsce. Polityka kulturalna. 3. Marketing. Marketing w kulturze. 4. Projektowanie przedsięwzięć muzycznych. 5. Sponsoring. 6. Promocja i reklama.

Teaching methods

Ćwiczenia, metoda projektu, wykład problemowy, dyskusja.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Semestr I: pozytywna ocena wzoru umowy o dzieło lub dossier artystycznego.

 

Recommended reading

1. P. Bendixen, Wprowadzenie do ekonomiki kultury i sztuki, Kraków 2001; 2. K. Wójcik – Public relations od A do Z, Warszawa 1997; 3. L. Stecki, Sponsoring, Toruń 1995; 4. M. Datko, Sponsoring. Strategia, promocja, komunikacja, Poznań 2003; 5. M. Iwaszkiewicz, Marketing a rynek sztuki współczesnej, Poznań 1998; 6. A. Sargeant, Marketing w organizacjach non profit, Kraków 2004; 7. S .Michalczyk, Media lokalne w systemie komunikowania, Katowice 2000; 8. A. Sznajder, Sztuka promocji, Warszawa 1995; 9. Podstawy marketingu, red. J. ltkorn, Kraków 2000; 10. E. Pietkiewicz, Etykieta menedżera, Warszawa 1993; 11. Z. Knecht, Marketing i zarządzanie placówką kultury; 12. A. Mazurek-Łopacińska, Kultura w gospodarce rynkowej; T.Król, M.Gąsiorowska i in., Podatek VAT w instytucjach kultury 2017, Warszawa 2016. 

Further reading

J. Grad, U.Kaczmarek, Organizacja i upowszechnianie kultury w Polsce. Zmiany modelu, Poznań 1999; 2. J. Grad, Badania uczestnictwa w kulturze artystycznej w polskiej socjologii kultury, Poznań 1997.

Notes


Modified by prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (last modification: 29-04-2017 10:48)