SylabUZ
Course name | Placement in instrumental accompaniament |
Course ID | 03.2-WA-JiMEP-PAK-Ć-S14_pNadGenW4D6E |
Faculty | Faculty of Arts |
Field of study | Jazz and Popular Music |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2017/2018 |
Semester | 1 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 15 | 1 | - | - | Credit with grade |
Przedmiot ma na celu opanowanie podstawowych zagadnień dotyczących pracy w zespole instrumentalnym.
Zagadnienia: [1] Opanowanie podstawowego warsztatu związanego z pracą w zespole muzycznym. [2] Zapoznanie się ze strukturą harmoniczną standardów jazzowych. [3] Poznanie technik aranżacyjnych w zakresie łączenia instrumentów pod względem barwy i rejestru i pełnionej funkcji w zespole. [4] Omówienie zakresu dynamiki poszczególnych instrumentów i jego znaczenia dla budowania spójnego brzmienia zespołu muzycznego. [5] Zdobycie umiejętności prowadzenia zespołu instrumentalnego z pozycji wykonawcy. [6] Towarzyszenie studentom realizującym przedmiot „śpiew główny” jako element korepetycji wokalnych.
Pozytywnie zdany egzamin wstępny na I rok studiów kierunku Jazz i muzyka estradowa.
Ćwiczenia w grupie.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Zaliczenie z oceną sprawdzające postępy w założonych efektach kształcenia w zakresie odpowiednim dla poszczególnych semestrów.
Standardy muzyki jazzowej, a także:
1. J. la Porta: Jazz Articulation
2. M. Levine- Jazz Theory
3. A. Laverne: Tones of runes
4. P. Deneff: Jazz Hanon
5. W. Weiskopf & R. Ricker: Augmented scales in jazz
6. R. Ricker: Patterns of four
Program rozłożony jest na poszczególne semestry tak, że zaczyna się od omówienia problemów wykonawczych i aranżacyjnych występujących w większych składach instrumentalnych, gdzie odpowiedzialność i rola poszczególnych wykonawców jest mniejsza, a kończy na pracy w duecie jako najbardziej wymagającej formie.
ZAKRES TEMATYCZNY PRZEDMIOTU:
SEMESTR 1
SEMESTR 2
Omówienie możliwości poszczególnych instrumentów pod kontem ich roli akompaniującej i wiodącej.
SEMESTR 3
SEMESTR 4
SEMESTR 5
SEMESTR 6
Modified by prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (last modification: 29-04-2017 10:48)