SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Chór |
Kod przedmiotu | 03.2-WA-EASMD-CHR-Ć-S14_pNadGenNLYZE |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra sztuki |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 45 | 3 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Wiedza: poznanie literatury chóralnej różnych epok.
Umiejętności: zdobycie umiejętności pracy z dużym zespołem wokalnym oraz wokalno-instrumentalnym.
Kompetencja: zdobycie kompetencji świadomego analizowania wykonywanego utwory i prawidłowego konstruowania wypowiedzi artystycznej; zdobycie świadomości w podstawowych zasad stylowego wykonawstwa utworów chóralnych pochodzących z różnych epok.
Opanowanie umiejętności czytania nut głosem .
1.Opracowanie utworów 2-, 3-, 4- głosowych na chóry o głosach równych i mieszanych.
2. Opracowywanie utworów różnych epok i stylów.
3. Przygotowanie utworów a cappella i wokalno-instrumentalnych.
4. Poznanie elementów pracy dyrygenta chóru.
5. Budowanie struktury organizacyjnej chóru.
6. Kształtowanie umiejętności operowania różnorodną dynamiką, artykulacją i frazowaniem stosownie do stylistyki wykonywanych kompozycji.
7. Realizacja zadań asystenta chóru.
8. Przygotowywanie repertuaru pozwalającego na udział chóru w imprezach, koncertach, przeglądach, konkursach i egzaminach końcowych z zakresu dyrygowania.
Praca w dużej grupie oraz praca w małych grupach – próby sekcyjne.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
1. Przygotowanie do zajęć.
2. Aktywność podczas zająć.
3. Stopień opanowania repertuaru.
4. Przesłuchanie studentów solo, w duetach, tercetach i kwartetach z całego nauczonego materiału.
5. Czynne uczestnictwo w koncertach, festiwalach i konkursach.
Utwory na chór mieszany a cappella pochodzących z różnych epok i stylów kompozytorów polskich i obcych.
Utwory wokalno-instrumentalne: na chór i fortepian; na chór i organy; na chór i zespól instrumentalny; na chór i orkiestrę (kameralną, symfoniczną).
1. Bukofzer M., Muzyka w epoce baroku. Od Monteverdiego do Bacha, Warszawa (PWN) 1970.
2. Harnoncourt N., Muzyka mową dźwięków, Warszawa (Fundacja Ruchu Muzycznego) 1982.
3. Kowalska M., ABC historii muzyki, Kraków (Musica Iagellonica) 2001.
4. Dahlhaus C., Eggebrecht H., Co to jest muzyka?, Warszawa 1985.
5. Homiński J., Wilkowska – Chomińska K., Formy muzyczne: t. V, Wielkie formy muzyczne, Kraków 1984.
Zmodyfikowane przez dr hab. Bartłomiej Stankowiak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 14-04-2017 11:37)