SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Harmonia jazzowa |
Kod przedmiotu | 03.2-WA-EASMD-HR-Ć-S14_pNadGen4GYCR |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra sztuki |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie |
1. Zapoznanie studentów ze specyfiką brzmienia muzyki jazzowej;
2. Zapoznanie studentów z zasobami dźwiękowymi muzyki jazzowej (skale, akordy, melodyka);
3. Kształtowanie umiejętności analizowania problemów i zjawisk harmonicznych na przykładzie ewolucji jazzu (style, koncepcje, kompozycje, przedstawiciele);
4. Praktyczne przygotowanie do realizacji poznanych zasad w fakturze fortepianowej.
Wybór bloku przedmiotów fakultatywnych Muzyka Jazzowa.
1. Zapis funkcyjny (amerykańskie standardy jazzowe);
2. Skale kościelne (dur i jej moduły), moll melodyczna i jej moduły);
3. Budowa akordów, rodzaje faktury;
4. Kadencje
5. Akordy zastępcze (substytuty);
6. Forma bluesa;
7. Rhythm changes;
8. Analiza solowych partii improwizowanych;
9. Analiza kompozycji;
10. Kadencje zwodnicze;
11. Upper Structures.
Wykład oraz ćwiczenia praktyczne w postaci analizy przykładów z literatury muzycznej, zadań pisemnych.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie z oceną z ćwiczeń na podstawie kolokwium semestralnego i przedstawionych prac domowych.
1. Andy Jaffe: Jazz Harmony, Advance Music, Tubingen, 1996;
2. W. Weiskopf & R. Ricker: Augmented Scales in Jazz, Jamey Aebersold, New Albany 1993;
3. R. Ricker: Technique Development in Fourths for Jazz Improvisation, Alfred Music, London 1983
4. Slonimsky: Thesaurus of scale and melodic patterns,Charles Scribner's Sons, New York 1947;
5. R. Miller: Modal Jazz Composition & Harmony, Advance Music, Rottenburg, 1996;
6. B. Hołownia: O harmonii jazzowej. Zapiski z szuflady, HoBo Records, Toruń 2012;
7.M. Levine, Jazz Piano Book, Sher Music, Petaluma 2005;
8. R. Santisi, Berklee Jazz Piano, Berklee Press, Boston 2005;
1. M. Levine: The Jazz Theory Book, Share Music, Petaluma 1995;
2. B. Dobbins: Contemporary Pianist: A Comprehensive Approach to Keyboard Improvisation, vol. I-IV, GAMT Music Press, Jamestown 1978-1989;
J. G. T. Jones, Music Theory, Collins Reference, Ney York 1974.
Zmodyfikowane przez dr hab. Bartłomiej Stankowiak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 14-04-2017 11:34)