SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Warsztat |
Kod przedmiotu | 03.2-WA-EASMD-WAW-Ć-S14_pNadGenI0ZQJ |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra sztuki |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studenta ze wszystkimi aspektami pracy zespołowej nad utworem muzycznym od momentu wyboru repertuaru, przez pracę nad jego przygotowaniem po wszystkie elementy publicznego wykonania dzieła muzycznego. Kształtowanie umiejętności samodzielnej pracy z zespołem.
Znajomość notacji muzycznej w zakresie niezbędnym dla przygotowania aranżacji wykonywanego repertuaru. Opanowanie warsztatu wokalnego lub instrumentalnego w zakresie niezbędnym dla realizacji przygotowywanego materiału muzycznego.
Wybór repertuaru dostosowanego do liczebności, instrumentarium i zaawansowania wykonawczego poszczególnych uczestników.
Działania organizacyjne takie jak przydział poszczególnych partii instrumentalnych, opracowanie metody pracy nad danym repertuarem, optymalny układ na scenie.
Opracowanie materiału muzycznego pod względem formalnym, dynamicznym, harmoniczno – melodycznym oraz instrumentacja
Techniczny aspekt wykonania publicznego – optymalne ustawienie na scenie, nagłośnienie i kolejność działań podczas próby nagłośnienia, ruch sceniczny, zagadnienia związane z mediami towarzyszącymi wykonaniu instrumentalnemu (oświetlenie, projekcje video, scenografia)
Praca z wykładowcą, dyskusja, praca w zespole.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Przygotowanie aranżacji wybranych kompozycji. Przeprowadzenie prób z zespołem.
1. George Wiskirchen: DEVELOPMENTAL TECHNIQUES FOR THE JAZZ ENSEMBLE MUSICIANS, Berklee Press Publication 1961
2. Jerzy Kolasiński: ZESPOŁY INSTRUMENTLNE, PZWS, Warszawa 1972 Tadeusz Krystyniak: SZKOLNE ZESPOŁY MUZYCZNE, WSiP, Warszawa 1979
3. Zbigniew Pawelec: PRACA DYRYGENTA - KAPELMISTRZ Z AMATORSKĄ ORKIESTRĄ DĘTĄ, PZCHiO, Oddz. w Łodzi
4. Andrzej Dyrdał: AMATORSKI ZESPÓŁ SMYCZKOWY, COMUK, Warszawa 1979 Jerzy Zabłocki: O PROW DZENIU CHÓRU, COMUK, Warszawa 1978
Zajęcia mogą być realizowane wspólnie przez studentów kierunku EASM I i II st. oraz JiME
Zmodyfikowane przez dr hab. Bartłomiej Stankowiak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 14-04-2017 11:40)