Studenci powinni wykazać się znajomością języka angielskiego w zakresie słuchania, mówienia, czytania i pisania na poziomie A2/B1 według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego oraz w zakresie niezbędnym dla potrzeb studiowania oraz późniejszego wykonywania pracy zawodowej.
Prerequisites
Znajomość języka angielskiego na poziomie A2 według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego.
Scope
Laboratorium - work presentation - prezentacja swoich ulubionych utworow w języku angielskim. Dyskusja w grupie, pytania, uwagi.
Graffitti - sztuka czy łamanie prawa? Praca z tekstem pochodzącym z czasopisma the Guardian. Definicja Graffitti i dyskusje w grupach na temat, czy Graffitti jest postrzegane jako sztuka.
What 3 pieces of music would I take to a desert island and why? Dyskusja/pytania, przyklady.
Semi Analysis - Analiza przedstawionych na zajęciach słynnych utworow muzycznych- według kryteriów: Subject, Elements, Media, Intent. Studenci wybierają jeden przykład utworu muzycznego i w grupach dokonują jego opisu według wytycznych SEMI Analysis - dyskusja na forum.
Kolory w życiu, reklamie, sztuce, muzyce. Dyskusja na temat, jak kolory wpływają na naszą psychikę i w jaki sposób są wykorzystywane w sztuce/muzyce.
Skargi i zażalenia w języku angielskim. Zapoznanie się z formami pisemnych skarg i zażaleń w sklepach, centrach handlowych, firmach usługowych. Ogólna dyskusja dotycząca doświadczeń związanych z reklamacjami w centrach handlowych (okoliczności, szczegóły reklamacji, proponowane rozwiązania) - pisanie listu reklamacji w języku angielskim. Prowadzenie rozmów w sprawie reklamowanego produktu. Ćwiczenia w parach.
Employment / Zatrudnienie. Czytanie ogloszeń dotyczących pracy. Pisanie podań i CV w języku angielskim. Zasady rozmów kwalifikacyjnych w j. angielskim. Ćwiczenia w grupach / parach.
Pisanie listów urzędowych i podań. Pisanie CV.
Advertising - Reklama. Rodzaje reklam w mediach. Opisywanie reklam - ich wad i zalet (telewizja, radio, magazyny, billboardy, ulotki, itp.). Dyskusja w grupach. Wybór 4 różnych form reklamy w grupach i ich opis - wady, zalety.
Fashion - dangers of fashion in the past and nowadayds - dyskusje na temat mody, jej trendów i zagrożeń dla zdrowia. Dyskusja.
Will the Real Mona Lisa please stand up. Genuine or False. Czytanie artykułu i dyskusja na temat podrabiania dzieł sztuki, ich wiarygodności, wartości, itp.
Prezentacje. Studenci indywidualnie przygotowują 15-minutową prezentację na dowolnie wybrany temat dotyczący swego kierunku. Prezentacja ma być przygotowana w systemie PowerPoint z wykorzystaniem slajdów.
Teaching methods
Metoda komunikacyjna nauczania języka obcego (angielskiego), korzystanie z literatury przedmiotu oraz źródeł internetowych. Czytanie, tłumaczenie, dyskusje w parach i grupach 4-osobowych. Tłumaczenie tekstów - prowadzenie testów sprawnościowych przygotowujących studentów do osiągnięcia poziomu B2 - listenig, speaking ,reading, writing.
Learning outcomes and methods of theirs verification
Outcome description
Outcome symbols
Methods of verification
The class form
Assignment conditions
Weryfikacja, testy sprawności językowych, testy leksykalno-gramatyczne, prezentacja, projekty, aktywny udział w zajęciach. Warunki zaliczenia - uzyskanie przynajmniej 60% w ocenie testów, prezentacji indywidualnych, postępów w nauce językowych sprawności. Udział w zajęciach zgodnie z wymogami K...
Recommended reading
Cion, C., 2001. Creating conversation in class. First Person Publishing. English Teaching Professional London.
Cotton, D. and Falvon, D. 2000. Market Leader. Intermediate Business English. Pearson Education Limited.Edinburgh.
Pearson Education Limited. Harlow. 2007.
Naunton, J. and Hughes, J., Spotlight on FCE Heinle. 2009.
Further reading
Cion, C., 2001. Creating conversation in class. First Person Publishing. English Teaching Professional London.
Cotton, D. and Falvon, D. 2000. Market Leader. Intermediate Business English. Pearson Education Limited.Edinburgh.
Pearson Education Limited. Harlow. 2007.
Naunton, J. and Hughes, J., Spotlight on FCEHeinle. 2009.
Notes
Studenci pracują również w oparciu o artykuły zaczerpnięte z profesjonalnych stron internetowych.
Studenci również przygotowują własne materiały do pracy grupowej.
Modified by prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (last modification: 29-04-2017 14:08)