SylabUZ
Course name | Diploma Workshop |
Course ID | 03.2-WA-EASMD-PRAD-Ć-S14_pNadGen7YAJW |
Faculty | Faculty of Arts |
Field of study | Music Education |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to Master of Arts degree |
Beginning semester | winter term 2017/2018 |
Semester | 4 |
ECTS credits to win | 5 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 15 | 1 | - | - | Exam |
Dyrygowanie:
Rozwijanie wiedzy nabytej na studiach I st. w zakresie prawidłowej postawy, budowy i zasad posługiwania się aparatem dyrygenckim, właściwości poprawnego posługiwania się jego poszczególnymi elementami, umiejętności zastosowana poznanych środków technicznych do przekazania treści wykonywanych utworów oraz prowadzenia różnorodnych grup wykonawczych. Doskonalenie samodzielności w opracowaniu przerabianego repertuaru, praca z zespołem wykonawczym oraz umiejętność radzenia sobie z tremą, wyrabianie koncentracji i samokontroli. Wyposażanie studenta w niezbędny zasób wiadomości i umiejętności praktycznych pozwalających na prowadzenie różnorodnych zespołów wokalnych i wokalno –instrumentalnych w przyszłej pracy zawodowej poprzez: rozwijanie zainteresowania muzyką wokalną i wokalno – instrumentalną i instrumentalną wyrabianie smaku muzycznego, wrażliwości estetycznej i poczucia piękna rozwijanie umiejętności technicznych i interpretacyjnych oraz samodzielności pracy nad utworem kształtowanie umiejętności opracowana wykonania utworu z zespołem wykonawczym
Śpiew:
Celem przedmiotu jest przygotowanie studenta do dyplomu artystycznego w zakresie wokalistyki.
Zaliczenie z przedmiotu: „Pracownia dyplomowa" w semestrze III.
Dyrygowanie:
Ukształtowanie aparatu dyrygenckiego poprzez realizację zagadnień z zakresu problematyki techniki manualnej i środków wyrazu artystycznego. Wykształcenie umiejętności doboru środków dyrygenckich adekwatnych do realizowanych w utworze elementów dzieła muzycznego takich jak: metrum, struktura rytmiczna, tempo, dynamika, artykulacja, agogika itp. Poznanie przez studenta metod pracy nad partyturą realizowanego utworu od czytania a vista po opanowanie go na pamięć i wykształcenie w nim umiejętności rozpoznania problemów technicznych i interpretacyjnych. Przekazanie zagadnień dotyczących umiejętności pracy z zespołem wykonawczym: a/. wokalnym b/. instrumentalnym c/. wokalno-instrumentalnym Przygotowanie studenta do występu publicznego jako formy egzaminu końcowego.
Śpiew:
Dyrygowanie:
Praca nad techniką dyrygencką i korektą aparatu manualnego podczas zajęć indywidualnych ze studentem z udziałem akompaniatorów. Dyskusja nad zagadnieniami związanymi z przerabianym materiałem, w szczególności nad interpretacją oraz doborem właściwych środków technicznych i środków artystycznego wyrazu dla jej realizacji. Analiza partytur, studiowanie literatury oraz krytyczne słuchanie nagrań omawianego repertuaru. Udział studenta w pracy z chórem i samodzielna praca studenta nad przygotowaniem z zespołem materiału do egzaminu dyplomowego.
Śpiew:
Ćwiczenia, pokaz, praca z książką.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Dyrygowanie:
Przygotowanie i wykonanie publicznego koncertu – prezentacja samodzielnie przygotowanego repertuaru (minimum 5 zróżnicowanych stylistycznie kompozycji a capella oraz krótkiej formy wokalno-instrumentalnej).
Śpiew:
Aktywne uczestnictwo w zajęciach, poprawne zrealizowanie minimum repertuarowego. Przygotowanie i wykonanie koncertu dyplomowego.
W odniesieniu do dyrygowania:
E. Bury – „Podstawy techniki dyrygowania”
J. Zabłocki – „O technice dyrygowania”
L. Jaworski – „Podstawy techniki dyrygowania”
J. K. Lasocki – „Chór – poradnik dla dyrygentów”
J. Zabłocki – „O prowadzeniu chóru”
A. Szaliński – „Problemy wykonawcze współczesnej muzyki chóralnej”
A. Szaliński – „Muzykowanie zespołowe
J. Kolasiński – Zespoły instrumentalne”
T. Krystyniak – „Szkolne zespoły muzyczne”
A. Dyrdał – „Amatorski zespół smyczkowy”
S. Ledziński – „Orkiestra dęta”
J. Lenartowska, A. Nowak – Lenartowska – „Dziecięca orkiestra perkusyjna”
S. Krukowski – „Problemy wykonawcze muzyki dawnej”
W odniesieniu do śpiewu klasycznego:
W odniesieniu do śpiewu estradowego:
Śpiew:
Modified by dr hab. Bartłomiej Stankowiak, prof. UZ (last modification: 14-04-2017 12:06)