SylabUZ

Generate PDF for this page

Vocal Emission - course description

General information
Course name Vocal Emission
Course ID 05.9-WA-EASPP-EMIG-Ć-S14_pNadGen4JOG8
Faculty Faculty of Arts
Field of study Music Education
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2017/2018
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 3
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • prof. dr hab. Bogumiła Tarasiewicz-Ciesielska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 15 1 - - Credit with grade

Aim of the course

Kontynuacja pracy nad poprawną emisją w śpiewie i mowie. Wypracowanie odpowiedniej postawy, prawidłowego ułożenia narządu głosowego i narządów mowy w czasie fonacji. Praca nad oddechem podczas fonacji. Wypracowanie apoggio.

 

Prerequisites

Zaliczenie z przedmiotu „Podstawy emisji głosu”.

Scope

1. Praca nad wypracowaniem prawidłowych odruchów emisyjnych w zakresie fonacji, oddychania, rezonansu i artykulacji.

2. Ćwiczenia emisyjne w zakresie fonacji, oddychania, rezonansu i artykulacji.

3. Prawidłowe wykonanie w ciągu semestru poniższych utworów (minimum): a) G. Concone, Ćwiczenia na głos z fortepianem op.9 – 3 ćwiczenia b) N. Vaccai, Praktyczna metoda włoskiego śpiewu – 3 ćwiczenia c) dwa utwory dowolne (aria, pieśń)

Teaching methods

Ćwiczenia, pokaz, praca z książką.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Aktywne uczestnictwo w zajęciach.

Kolokwium sprawdzające przyswojenie wiadomości teoretycznych.

Poprawne zrealizowanie minimum repertuarowego.

Recommended reading

w odniesieniu do emisja głosu:

  1. Sobierajska H., Uczymy się śpiewać, Warszawa 1972
  2. Sipowicz J., Ja i mój głos, 2009
  3. Tarasiewicz B. Mówię i śpiewam świadomie, Kraków 2003
  4. G.Concone – Ćwiczenia na głos z fortepianem op.9, Kraków 1974
  5. N. Vaccai – Praktyczna metoda włoskiego śpiewu, Kraków 1986

w odniesieniu do emisja głosu dziecka:

  1. Kamińska B., Kompetencje wokalne dzieci i młodzieży, Warszawa 1997
  2. Gałęska-Tritt, Kształcenie głosu dziecka w śpiewie zespołowym, Warszawa 1985
  3. Łukaszewski ., Pielęgnacja, kształcenie i rozwijanie głosu dziecka, Musica sacra 2009
  4. Noskowski Z., Śpiewnik dla dzieci „Cztery pory roku”, Kraków 1976
  5. Smoczyńska-Nachtman U., Choraczyński T., Piosenki na słońce i na deszcz, Warszawa 1989
  6. Rudziński W., Karaszewski S., Dzięcioł i sosna, Warszawa 1988
  7. Pfeiffer I., Przedszkolaki śpiewają, Kraków 1983
  8. Pfeiffer I., Nowe piosenki, Kraków1987
  9. Drobner M., Rozśpiewany ogródek, Kraków 1974

Further reading

w odniesieniu do emisja głosu:

  1. Martienssen-Lohmann F., Kształcenie głosu śpiewaka, Kraków 1953
  2. Bregy E., Elementy techniki wokalnej, Warszawa 1974

w odniesieniu do emisja głosu dziecka:

  1. Sipowicz J., Ja i mój głos, 2009
  2. Tarasiewicz B., Mówię i śpiewam świadomie, Kraków 2003
  3. Sobierajska H., Uczymy się śpiewać, Warszawa 1972
  4. Łastik A., Poznaj swój głos, Warszawa 2002
  5. Sucharek A., Powszechne kształcenie głosu dziecka jako problem pedagogiczny, Katowice 1994
  6. Nowak J., Piosenka w usprawnianiu mowy dzieci z trudnościami w uczeniu się, Bydgoszcz 1993

Notes


Modified by dr hab. Bartłomiej Stankowiak, prof. UZ (last modification: 14-04-2017 10:05)