SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Edukacja przyrodnicza |
Kod przedmiotu | 13.9-WB-OSOD-EdPrz-Ć-S14_pNadGenLLCZU |
Wydział | Wydział Nauk Biologicznych |
Kierunek | Ochrona środowiska / Ochrona zasobów naturalnych |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Celem zajęć jest wyposażenie studenta w podstawową wiedzę i umiejętności niezbędne do realizacji zadań edukacyjnych pomocnych w upowszechnianiu wiedzy przyrodniczej.
Podstawowa wiedza z zakresu bioróżnorodności, ochrony środowiska, ochrony przyrody.
Cele edukacji przyrodniczej;
Planowanie działań edukacyjnych;
Metody realizacji edukacji przyrodniczej;
Projekt jako metoda nauczania w edukacji przyrodniczej
Ścieżki dydaktyczne w edukacji przyrodniczej;
Materiały dydaktyczne stosowane w edukacji przyrodniczej (pakiety edukacyjne, przewodniki, materiały dydaktyczne dla nauczycieli, uczniów, strony internetowe itp.);
Planowanie działań edukacyjny;
podająca (prelekcja); praktyczna (przygotowanie projektu działań edukacyjnych)
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Przygotowanie oferty działań edukacyjnych z wykorzystaniem metody projektu, aktywny udział w zajęciach.
1. Stawiński W. Dydaktyka biologii i ochrony środowiska. PWN, Warszawa, 2000.
2. Tuszyńska L. Metodyka nauczania biologii i ochrony środowiska dla studentów i nauczycieli przedmiotów przyrodniczych. WUW, Warszawa 2003.
3. Potyrała K., Walosik A. (red). Edukacja przyrodnicza wobec wyzwań przyszłości. Kraków 2011.
Zmodyfikowane przez dr Elżbieta Roland (ostatnia modyfikacja: 05-05-2017 11:23)