SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Gry i zabawy ruchowe |
Kod przedmiotu | 16.1-WL-P-WFiGKK-GiZR |
Wydział | Wydział Nauk Biologicznych |
Kierunek | Wychowanie fizyczne i gimnastyka korekcyjna |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | - | - | 10 (w tym jako e-learning) |
0,67 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie |
Poznaje miejsce gier i zabaw ruchowych w edukacji oraz mechanizmy odnoszące się do rozwoju psychofizycznego oraz motorycznego dzieci i młodzieży przez zabawę. Pojęcie i klasyfikacja zabaw i gier ruchowych. Metodyka nauczania zabaw i gier ruchowych. Zabawy i gry ruchowe, jako środek w procesie społecznego, psychicznego i fizycznego rozwoju człowieka. Poznaje terminy i pojęcia dotyczące metod i zasad nauczania gier i zabaw, budowy i typu lekcji.
--
Znaczenie zabawy i gry ruchowej w procesie emocjonalnego, poznawczego i motorycznego rozwoju oraz usprawniania człowieka na różnych etapach edukacyjnych. Projektowanie zajęć w oparciu o zabawy i gry ruchowe. Metodyka nauczania oraz zasady prowadzenia zabawy i gry ruchowej. Projektowanie, organizacja i prowadzenie festynu o charakterze sportowo-rekreacyjnym. Wykorzystanie zabawy i gry ruchowej w przygotowaniu do mini gier. Przybory nietypowe i ich wykorzystanie w zabawie i grze ruchowej. Zajęcia ruchowe w kształceniu zintegrowanym.
Metoda sytuacyjna, gra dydaktyczna, metoda tekstu źródłowego, inscenizacja, dyskusja
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Przygotowanie konspektu lekcji gier i zabaw, uczestnictwo w ćwiczeniach
Zmodyfikowane przez dr Ewa Skorupka (ostatnia modyfikacja: 22-08-2017 22:13)