SylabUZ
Course name | Ilustracja cyfrowa z elementami animacji |
Course ID | WA--IlustCyfElemAnim-Ć-POD16_pNadGenK9MUF |
Faculty | Faculty of Arts |
Field of study | Illustration, comic book design and elements of concept art |
Education profile | academic |
Level of studies | Postgraduate studies |
Beginning semester | winter term 2017/2018 |
Semester | 1 |
ECTS credits to win | 1 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | - | - | 5 (including as e-learning) |
0,33 (including as e-learning) |
Credit |
Ćwiczenia i problemy poruszane w trakcie spotkań mają służyć kształtowaniu wyobraźni artystycznej oraz jej rozwijaniu. Celem jest także zapoznanie studentów ze środkami wyrazu jakie daje nam ilustracja, począwszy od wersji analogowej, a skończywszy na cyfrowej. Poszukiwanie również niekonwencjonalnych rozwiązań w zakresie formy plastycznej oraz narracji. Próba przełożenia języka nieruchomej ilustracji na proste formy animowane. Jednocześnie zgłębianie problematyki percepcji obrazu i umiejętnej prezentacji własnych projektów artystycznych w tym zakresie.
W zakresie wiedzy: orientuje się w zakresie historii ilustracji i animacji. Posługuje się warsztatem pozwalającym na realizację zadania. Zna oprogramowanie graficzne pozwalające na pracę z wersjami cyfrowymi obrazu. Potrafi świadomie wykorzystywać formalną strukturę dzieła do wyrażania zamierzonych treści. Wykazuje się umiejętnością twórczego formułowania przekazu artystycznego.
Kształtowanie praktycznych umiejętności formułowania i wyrażania treści komunikatu ilustracji w różnych obszarach: od analogowej po cyfrową interpretację. Realizacja ilustracji, mając jednocześnie na uwadze indywidualne predyspozycje studentów. Poznanie warsztatu który umożliwia kreatywne i twórcze podejście do tematu. Analityczne i syntetyczne myślenie, poszukiwanie nowych skojarzeń i metafor. Nadanie nowego charakteru "nieruchomym" ilustracjom i próby przeistoczenia ich w oparciu o warsztat cyfrowy w animacje.
Ćwiczenia realizowane są w oparciu o konsultacje zapoczątkowane koncepcjami (manualnymi) aż po gotowe realizacje w adekwatnym oprogramowaniu graficznym, w które wyposażona jest pracownia komputerowa. Indywidualne oraz grupowe konsultacje pozwalają na wypracowaniu właściwych
i samodzielnych decyzji artystycznych.
Studenci przygotowują również materiały i pracują samodzielnie poza pracownią. Zajęcia poparte są materiałami wizualnymi, pokazami oraz krótkimi wykładami dotyczącymi współczesnych zagadnień z zakresu ilustracji oraz zdarzeń w animacji z odniesieniami do źródeł www oraz dyskusjami w tym obszarze. Studenci zobowiązani są do bieżącego zapoznawania się z aktualnymi propozycjami z zakresu czasopism i literatury oraz podawanych sukcesywnie stron www.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Obowiązkowa obecność na zajęciach. Realizacja wyznaczonego ćwiczenia.
w obszarze roku. Przygotowanie zrealizowanych z w formule przeglądu.
Crush Lawrence Zegen, Twórcze ilustrowanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008
Frukacz Mariusz, 24 klatki na sekundę. Rozmowy o animacji, Kraków 2008
O książce | mała encyklopedia dla nastolatków, opracowanie graficzne: Bohdan Butenko, Zakład Narodowy imienia Ossolińskich, Wrocław 1987
Giżycki Marcin Nie tylko Disney. Rzecz o filmie animowanym, Warszawa 2000
red. Giżycki Marcin, Bogusław Zmudziński, Polski Film Animowany; historia filmu animowanego,
Warszawa 2008
Sitkiewicz Paweł, Polska szkoła animacji, słowo/ obraz terytoria, Gdańsk 2011
Sitkiewicz Paweł, Małe wielkie kino, słowo/ obraz terytoria, Gdańsk 2009
Modified by dr hab. Magdalena Gryska, prof. UZ (last modification: 19-01-2018 16:55)