SylabUZ
Course name | Improvisation |
Course ID | 03.2-WA-JiMEP-IMJ-Ć-S14_pNadGen9YASD |
Faculty | Faculty of Arts |
Field of study | Jazz and Popular Music |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2018/2019 |
Semester | 1 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 15 | 1 | - | - | Credit with grade |
Celem przedmiotu jest wprowadzenie w zagadnienie improwizacji w muzyce jazzowej i estradowej oraz przedstawienie szeregu technik poszerzających umiejętności i świadomość studentów niezbędne dla wykonawstwa w stylistyce jazzowej, a w szczególności: [1] Opanowanie podstawowego warsztatu związanego z improwizacją jazzową. [2] Zapoznanie się ze strukturą harmoniczną standardów jazzowych. [3] Rozwój (poznanie i praktyczne zastosowanie na przykładzie grupowej pracy z instrumentem) elementów improwizacji w aspektach: melodycznym, harmonicznym i rytmicznym, z uwzględnieniem jazzowego języka muzycznego.
Przyjęcie na 1 rok studiów na kierunku Jazz i muzyka estradowa zgodnie z wymogami rekrutacji.
Podczas zajęć omawiane są problemy z zakresu:
- wykonawstwa solowego
- wykonawstwa solowego w kontekście sekcji rytmicznej
- współpracy w ramach sekcji rytmicznej
- kształtowania brzmienia zespołu instrumentalnego
- zastosowania technik improwizacji odpowiednich dla poszczególnych stylów jazzu
melodyki, rytmu, frazowania i harmonii w muzyce jazzowej
Zajęcia mają charakter ćwiczeń praktycznych.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Zaliczenie z oceną na podstawie prezentacji fragmentów nagranych improwizacji każdego ze studentów, pracy na zajęciach, obecności.
M. Levine: The Jazz Theory
Nicolas Slonimski: Thesaurus of Scales and Melodic Patterns, Coleman-Ross Co., N.Y., 1974
A. Laverne: Tones of runes
J. la Porta: Jazz Articulation
W. Weiskopf & R. Ricker: Augmented scales in jazz
Materiał i problemy dla roku pierwszego (semestr pierwszy i drugi) i drugiego (semestr trzeci i czwarty) są te same, ale w przypadku pierwszego, zagadnienia realizowane są w praktyce na najprostszym materiale muzycznym, a na drugim roku realizowane w trudniejszym kontekście formalnym, harmonicznym jak i nastawione na łączenie wszystkich zagadnień podczas wykonywania form muzyki jazzowej i około-jazzowej.
Modified by prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (last modification: 18-06-2018 22:34)