SylabUZ

Generate PDF for this page

Singing - Individual Tuition - course description

General information
Course name Singing - Individual Tuition
Course ID 03.2-WA-JiMEP-KOW-Ć-S14_pNadGenHK8YF
Faculty Faculty of Arts
Field of study Jazz and Popular Music
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2018/2019
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 1
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Wojciech Pruszyński
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 15 1 - - Credit

Aim of the course

1. Opanowanie podstawowego warsztatu niezbędnego do wykonywania zawodu wokalisty jazzowego (estradowego). 

2. Utrwalanie interpretacji utworów realizowanych w ramach przedmiotu Podstawy śpiewu.

3. Nabycie umiejętności współpracy z sekcją akompaniującą.

4. Wdrażanie pomysłów aranżacyjnych opracowanych podczas ćwiczeń w ramach przedmiotu Podstawy śpiewu. 

5. Utrwalanie znajomości szeroko pojętej literatury muzycznej związanej z kierunkiem studiów, nabytej podczas ćwiczeń w ramach przedmiotu Podstawy śpiewu.

 

Prerequisites

zaliczenie I semestru

Scope

1. Analiza formalna utworów muzycznych należących do programu danego semestru.

2. Precyzowanie i określanie docelowej formy, budowy, ogólnego charakteru i tempa opracowywanego utworu oraz zapis tychże informacji.

3. Opracowywanie i świadome budowanie dynamicznej warstwy utworu muzycznego oraz jej zapis.

4. Precyzowanie instrumentarium niezbędnego do realizacji indywidualnych zamierzeń aranżacyjno-brzmieniowych studenta oraz jego wdrażanie.

5. Uwrażliwianie na rolę artykulacji solisty i zespołu akompaniującego w budowaniu charakteru wykonywanego utworu muzycznego oraz rola spójności w jej realizacji przez wszystkich członków aparatu wykonawczego.

6. Nabieranie biegłości w operowaniu głosem oraz sprawności technicznej.

8. Uwrażliwianie na prawidłową intonację podczas pracy nad repertuarem.

9. Zapoznawanie się z podstawowymi skalami niezbędnymi do poruszania się w temacie improwizacji oraz analiza metod prawidłowego odchodzenia od oryginalnej linii melodycznej opracowywanego utworu muzycznego.

10. Nabieranie umiejętności budowania strony emocjonalnej wykonywanego utworu muzycznego oraz przekazywania swoich zamierzeń pozostałym członkom zespołu muzycznego biorącym udział w wykonaniu danego utworu.

Teaching methods

1. Ćwiczenia praktyczne.

2. Praca nad repertuarem obowiązującym w danym semestrze.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

1. Zaliczenie repertuaru obowiązującego w danym semestrze, spójnego z programem przedmiotu Podstawy śpiewu.

2. Dwa dowolnie wybrane standardy muzyki jazzowej.

3. Dwa utwory w języku polskim.

4. Transkrypcja obowiązującego w danym semestrze sola instrumentalnego.

Recommended reading

1. „The New Jazz Real Book” - Jazz Classics Choice Standards, Pop-Fusion Classics for all instrumentalists and vocalists (vol. 1-3)

3. „Piosenki z Kabaretu Starszych Panów” - J. Wasowski, J. Przybora, opracowanie - Bogdan Hołownia.

4. „Piosenki Agnieszki Osieckiej” (vol. 1-10).

Further reading

Notes

Przedmiot ten może być także realizowany przez studentów uczęszczających na zajęcia z przedmiotu  „Praktyka w zakresie akompaniamentu instrumentalnego”, tworzących akompaniamenty dla wokalistów pod kierunkiem wykładowcy.


Modified by prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (last modification: 18-06-2018 22:01)