SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Praktyka w zakresie akompaniamentu instrumentalnego |
Kod przedmiotu | 03.2-WA-JiMEP-PAK-Ć-S14_pNadGenW4D6E |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Jazz i muzyka estradowa |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Przedmiot ma na celu opanowanie podstawowych zagadnień dotyczących pracy w zespole instrumentalnym.
Zagadnienia: [1] Opanowanie podstawowego warsztatu związanego z pracą w zespole muzycznym. [2] Zapoznanie się ze strukturą harmoniczną standardów jazzowych. [3] Poznanie technik aranżacyjnych w zakresie łączenia instrumentów pod względem barwy i rejestru i pełnionej funkcji w zespole. [4] Omówienie zakresu dynamiki poszczególnych instrumentów i jego znaczenia dla budowania spójnego brzmienia zespołu muzycznego. [5] Zdobycie umiejętności prowadzenia zespołu instrumentalnego z pozycji wykonawcy. [6] Towarzyszenie studentom realizującym przedmiot „śpiew główny” jako element korepetycji wokalnych.
Pozytywnie zdany egzamin wstępny na I rok studiów kierunku Jazz i muzyka estradowa.
Ćwiczenia w grupie.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie z oceną sprawdzające postępy w założonych efektach kształcenia w zakresie odpowiednim dla poszczególnych semestrów.
Standardy muzyki jazzowej
The Real book
How to play Jazz and Improvise / Jamey Aebersold, Ed. 6 revised, New Albany, Jamey Aebersold Jazz, cop. 1992.
The Jazz Theory Book / Mark Levine, Petaluma, Sher Music, cop. 1995.
The Complete Arranger / Sammy Nestico, Fenwood, Music Co, cop. 1993.
The Professional Arranger Composer, Book I / Russell Garcia. - 14th Printing, Los Angeles, Criterion Music, cop. 1954.
The Professional Arranger Composer, Book II / Russell Garcia, 2nd Printing, Los Angeles, Criterion Music, cop. 1979.
Program rozłożony jest na poszczególne semestry tak, że zaczyna się od omówienia problemów wykonawczych i aranżacyjnych występujących w większych składach instrumentalnych, gdzie odpowiedzialność i rola poszczególnych wykonawców jest mniejsza, a kończy na pracy w duecie jako najbardziej wymagającej formie.
ZAKRES TEMATYCZNY PRZEDMIOTU:
SEMESTR 1
SEMESTR 2
Omówienie możliwości poszczególnych instrumentów pod kontem ich roli akompaniującej i wiodącej.
SEMESTR 3
SEMESTR 4
SEMESTR 5
SEMESTR 6
Zmodyfikowane przez prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (ostatnia modyfikacja: 18-06-2018 21:39)