SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język obcy - niemiecki |
Kod przedmiotu | 09.1-WA-JiMEP-LEKTn-S17 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Jazz i muzyka estradowa |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Studenci powinni wykazać się znajomością języka niemieckiego w zakresie słuchania, mówienia, czytania i pisania na poziomie A2/B1+ według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego oraz w zakresie niezbędnym dla potrzeb studiowania oraz późniejszego wykonywania pracy zawodowej.
Znajomość języka niemieckiego na poziomie A2 według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego.
Lektorat języka niemieckiego ma na celu w pierwszym rzędzie (w pierwszym semestrze) utrwalenie nabytych |
w szkole średniej sprawności językowych, zaś zasadniczym celem praktycznych zajęć z języka niemieckiego jest konsekwentny rozwój słuchania ze zrozumieniem, mówienia, pisania oraz czytania ze zrozumieniem, jak również wprowadzanie nowych struktur frazeologicznych wykorzystywanych podczas produkcji tekstów ustnych
z uwzględnieniem języka potocznego (dialog, monolog) oraz ćwiczenie i utrwalanie konstrukcji gramatycznych
i semantycznych. Szczególny nacisk kładzie się na umiejętność komunikowania się w języku niemieckim
w sytuacjach życia codziennego i zawodowego, wyrażania własnych opinii i argumentowania poglądów (praca
w grupach dwu- i kilku osobowych) z uwzględnieniem poprawności fonetycznej i gramatyczno-leksykalnej.
W zakresie leksyki szczególny nacisk kładzie się na ogólne słownictwo umożliwiające codzienną komunikację
w środowisku obcojęzycznym, jak również na podstawową terminologię dotyczącą sztuki. W wyborze tekstów bazowych dominują teksty odtwarzane z płyt i teksty zorientowane na opis dnia codziennego, codziennych czynności, opis postaci, sylwetek, zdarzeń i zjawisk.
Ćwiczone umiejętności językowe to opisywanie, zadawanie pytań, streszczanie, cytowanie, charakteryzowanie.
W zakresie pisania ćwiczy się redagowanie tekstów użytkowych z wykorzystaniem różnych źródeł ( list
o charakterze formalnym i nieformalnym, życiorys, streszczenie, notatka, konspekt, e-mail itp.)
W zakresie rozumienia ze słuchu ważnym elementem jest łączenie tej sprawności z innymi sprawnościami: mówieniem, czytaniem i pisaniem.
W zakresie czytania - praca z tekstem na tematy dotyczące różnorodnych obszarów współczesnego życia: szkoła, studia i studiowanie, wykształcenie, zawód, praca, życie rodzinne i towarzyskie, święta i uroczystości, powojenna historia Niemiec - budowa i upadek muru berlińskiego, nieskomplikowane teksty informacyjno-użytkowe i prasowe: analiza, tłumaczenie.
Metoda komunikacyjna nauczania języka obcego (niemieckiego), korzystanie z literatury przedmiotu oraz źródeł internetowych. Czytanie, tłumaczenie, dyskusje w parach i grupach 4-osobowych. Tłumaczenie tekstów - prowadzenie testów sprawnościowych przygotowujących studentów do osiągnięcia poziomu B2
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Weryfikacja, testy sprawności językowych, testy leksykalno-gramatyczne, prezentacja, projekty, aktywny udział w zajęciach. Warunki zaliczenia - uzyskanie przynajmniej 60% w ocenie testów, prezentacji indywidualnych, postępów w nauce językowych sprawności. Udział w zajęciach zgodnie z wymogami KA1-U18
Becker, N., Braunert, J.: Alltag und Beruf &Co. Hueber Verlag, Ismaning 2010
Drocher, Karl-Heinz.: Eindrücke – Einblicke. Ein Programm für die Mittelstufe Deutsch als Fremdsprache. Berlin, München 1994.
Glas-Peters, S./Pude, A.: Menschen. Deutsch als Fremdsprache, Ismaning, 2012
Jansche, Katarzyna: Deutsch. Lesen und Verstehen. Poznań 2003
Malerius, Stephan/Wolski, Przemysław: DEUTSCH KOMMUNIKATIV. Übungen zum praktischen Sprachgebrauch. Warszawa 1994.
Lemce, C. , Rohrmann, L.: Berliner Platz. Langenscheidt Polska, W-wa, 2004
Ros,L.,Swerlowa,O.: Aussichten A1.2-B1.2, Ernst Klett Sprachen, Stuttgart 2011
Sander I, Braun B.: DaF kompakt A2-B1. Ernst Klett Sprachen, Stuttgart 2011
Funk, H., Koenig, M.: Eurolingua Deutsch. Wiedza i świat, W-wa, 2000
Hilpert, S., Kalender, S.: Schritte international. Hueber Verlag, Ismaning, 2007
Kirchmeyer, S.: Blick auf Deutschland. LektorKlett, Stuttgart, 1997.
Motta, G.: Direkt. LektorKlett, Poznań, 2008.
Zeitungsartikel, Radiosendungen, Hörspiele / Każdorazowo ustalana przez prowadzącego
Studenci pracują również w oparciu o artykuły zaczerpnięte z profesjonalnych stron internetowych.
Studenci również przygotowują własne materiały do pracy grupowej
Zmodyfikowane przez prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (ostatnia modyfikacja: 18-06-2018 19:56)